Jumaat, 23 Januari 2009

Terlerai kasih


Hari ini genap 3 tahun pemergian insan yg ku sayang. Banyak sangat kenangan yang x mungkin aku lupa...dia paling x suka kalau aku cakap..."kalau....." pada benda yg da jd..wat sakit ati jekan. membesar sama2 sampai abis sekolah menengah aku masuk UITM. zaman sekolah aku memang pasif, beza ngan dia. kalau aku balik dr uitm ade je menda nak sembang...tiap kali b'day aku dan dia mesti balas2 adiah..ala adiah biase je..frame ke, kotak muzik dll.
ada satu part tu masa mak ngan abah nak g haji. nama naik last minute. aku kat bilik(uitm). tetiba ada org bukak pintu pandang aku.."ani jom balik, mak ngan abah nak g haji"...dalam hati" sapa budak gelap ni?"..."eh adik aku rupernya...tu la masa tu aktif sangat sampai sun burn muka..sampai aku tak kenal..
masa sekolah, adik aku ni rapat ngan ramai cikgu. dulu aku sempat masuk form 6 kejap..kenal la satu cikgu yg bole kata oku. ms kecik2 dia demam panas & kaki tu jadi oku(criter adik aku)...pas aku dpt uitm cikgu ni pindah kat sek lama aka sek adik aku....slalu la dia citer cikgu ni baikla...tu la.. ini la...tapi aku x suka. nak kata benci tak baik pulak...coz cikgu ni rampas kaset aku...memang kurang asam tul. gara2 mulut mak nenek sorang ni yg aku lagi2 tak suka...ade ke patut mak nenek ni bising kaset tu dia punya sampai cikgu tuh prasan...mak nenek ni aku da nak abis dip dia baru masuk uitm amek degree..elokla tu tak payah aku jumpa. tapi dlm banyak ipt, kat sini jugak dia tcampak..
tapi aku dengar citer, cikgu ni walau oku, bini lawa...kawen dua gak....ape yg kurang kat bini agaknya...entahlah...tapi aku tetap x suka...
dia keja sbelum aku...kira aku banyak mintak blanja kat dia le coz aku x dak duit g...pastu dpt kije kat tempat sama, jadi kerani kontrak..gaji masa tu 7++..bole le..tingat masa mula2 nak g masjid india dr daya bumi...x reti & x tanya org. kita org bole ikut dataran sampai trafik light bawah lrt tuh pastu belok kanan...jauh tuh..pastu kali ke 3 jalan baru prasan short cut...ala penatnya. slama ni kitaorg makan angin jer (asap keta yg banyak kot)...itula x tanya mmg le jadik lurus bendul..
dulu kalau sebut bege banjir mesti tau kat mana...kita org ni slalu gak la beli. memang banjir. penuh ngan sos, mayonis, lada hitam & len2.kira makan tu memang comot le...tu yg mkn kat umah je..
Tapi ini dulu...secara tiba2 aku sendiri...permulaan yg perit...kadang2 aku slalu bezakan kenapa org lain hidup bahagia macam x ada masalah? kenapa aku & kluarga kena hadapi perkara begini..hampir 4 bulan berkampung di hospital. bermula dgn icu hingga wad biasa..3 hospital..semua buat aku berfikir...bahawa setiap manusia ada dugaan. hanya yg mampu menerima baru di uji oleh Allah swt..dan alhamdulillah aku & kluarga tetap harunginya dgn tabah..sedih utk di ungkap..di ingat...
Setiap kali hari lahir ku, aku akan menangis...kerana hari itu hari pengkebumiannya...banyak yg ingin di ungkap, tapi aku tak mampu lagi mengingatnya..kerana aku akan menangis lagi...tapi suatu hari nanti kita akan bertemu semula..di sana..i miss u inah..

3 ulasan:

  1. Haluuuuuuuu.........da makan belum??????

    BalasPadam
  2. Wah wah wah.....da ade blog ek......

    BalasPadam
  3. Baby abah,come nye.................

    BalasPadam