Isnin, 16 Februari 2009

ape-ape jer



minggu lepas alisya demam...39c...pastu batuk teruk..2 ke 3 malam x bole tido...asik terbangun je...bila jumpa doktor ari rabu malam (kali ke-2, kali pertama ari isnin) dinasihat g hospital..aku & hubby da risau..harap2 xda pape...sebelum tu aku ada baca blog pasal anak yg semput, so prosuder tu da tau skit2...doktor akan x ray dan kalau ada jangkitan baru dok hospital...
nasib baik unit x ray x tutup lagi..aku dari ampang g kpmc...senang kat sini...x besar, tempat senang cari...nurse, doktor pun ok & bayaran affordable....alhamdulillah alisya x ada jangkitan..then doktor bagi antibiotik kuat skit & bagi sedut gas...

part ni alisya takut...alisya takut ngan doktor lelaki..kalau doktor pegang je mesti nangis..kalau doktor pompuan bole gelak2 lagi...masa x ray ngan doktor pompuan, x nangis pun cuma pelik je...kejap je x sampai 5 minit...masa sedut gas tu yg nangis sungguh2...takut + x selesa+ pelik...abis sume tu ok je...bole da lari2 kat depan kaunter...pakai stokin je..masa kluar keta kalut sangat sampai kasut x jumpa

aku & hubby pun baru rasa lapar..sejak balik umah sampai 11.30 x makan apa pun...pastu rasa penat sangat2...macam ni lah perasaan mak bapak kita kalau kita sakit masa kecik2 kan...

skang aku suka pangku alisya masa hisap botol...rasa macam x puas nak jaga...kejap je da tinggi..cuma x berat-x mau makan...

perangai alisya recently
-kecikkan mata sambil senyum nampak 4 batang gigi
-masuk toilet (cangkung)--nasib baik x da pa pe...pintu da ikat ngan tali
-then masuk bilik belakang aka bilik stor..banyak nye barang nak kemas kan
-angguk-angguk geleng-geleng...."alisya makan ye"--geleng2, "jom kita jalan2"--angguk2
-buat muka terkejut & tegur masa dengar bunyi kentut...bukan ibu tau
-pandai amek & selak buku gambar
-buka laci & kisai apa yg ada
-menari sungguh2 bila dengar lagu "pak mamat ada kebun"

ini aje yg teringat. kalau ikutkan memang banyak...

x sabar nak pindah rumah sdiri...bila nak dapat kunci agaknya..nak renovate lawa skit...boring dgn umah sewa..nak lawa2 pun rumah org. harap2nya barang yg ada skang muat skali angkut...rasa macam x banyak...

2 ulasan:

  1. siannyeeeeeee demam..
    cepat sembuh k.

    BalasPadam
  2. cute nyee..wish to have a cute daughter one day

    BalasPadam