Jumaat, 13 Mac 2009

BERCUTI-CUTI LAGI



ni le aktiviti balik kampung bulan ni...sambut b day somi yang da x muda lagi...haa..ke ke
tapi nak suh alisya potong sesama....tapi alisya x makan pun kek ni..kalau balik kg dia sronot main pusing2 satu rumah...sume bilik nak masuk...aku le yg penat...

senyum je...sedapnya kek nyum2...aku yg makan banyak...tambah kalori lagi..hu..hu..
masa ni tido kat umah mil dulu...kesian kat laki ku cos batuk x brenti, aku & bb tido kat bawah..
bila siang, rasa sakit kat pinggang. mana taknya kena tendang ngan si kecik..kecik bukan sebarang kecik...dari dlm perut lagi tendangnya kuat apalagi da besau ni..space aku ni betul2 tepi katil..hu hu kecik tapi nak space banyak...
ari ahad balik kg umah pulak...bestnya..da lama x berkumpul..w/pun x cukup korum..masa ni ada along & abang sekeluarga...beshnya...ari isnin projek tangkap ayam...kak ina suh tangkap cos geram tengok ayam...yg klakarnya ada sekor ayam ni macam serah diri..masuk dlm umah, apalagi kena kepung le..
lauk ayam kampung masak lemak cili api, sup ayam, pucuk ubi rebus...masak org kampung jer tapi sedapnya sampai penuh perut nih...
alisya x bape kenal spupu2nya so susah skit nak suh dia main2..jap2 nangis.kalau x layan majuk..hu hu ikut aku ke nih?


ni gambar smalam...ade je menda nak buat...abah dia da beli keta tolak nak jugak masuk dlm bakul sempit nih


amboi sopannya duduk!!!



ok da boring..nak kluar la




sempat lagi tarik wayar tuh...x leh duk diam..smalam bagi makan sambil baring...x tau gaya mana dia tiru..tapikan kalau bb yang pasif mesti kita boringkan...asik dok diam je..so aku amat bersyukur cos hingga ke hari ini bb sihat dan aktif, w/pun kadang2 terlebih aktif...itu tandanya dia berkembang dengan baik..insyaallah..
pagi ni masa jalan ke opis, aku terpandang pakcik yg minta sedekah...adakah kita akan lebih kesian kalau org2 begini sengaja biar diri duduk dalam hujan, berdiri tengah panas kadang2 dgn anak kecil, duduk di tengah jalan org lalu lalang? pada aku, aku akan rasa terencat nak bagi sedekah...kita manusia di beri akal untuk merasa nikmat allah...kalau duduk tepi bangunan pun, insyaallah ada rezeki yg allah tentukan...pelik kan...


Baaa cak...he he....sibuknya nak tolong lipat baju skali...kalau pandangan anda2 ni tajam..
sila jangan huraikan apa yg di pegang




alahai gelak anak daraku yg mengancam...nampak 4 batang gigi..nanti nak tambah lagi 2
nanti kat umah baru alisya kena dok kat umah mak long..along da offer nak jaga..mungkin bukan dia tapi bibik..camana la nanti agaknya...da kenal org ni..aritu along bawak pegi pekan pun nangis x brenti pegi balik..nampak aku baru senyap...
tingat kat anak along yg kecik2 tuh..adam & adib. adam da pandai berlawan...asik gaduh jer. nasib baik adib(abang) x kasar tapi kadang2 lawan balik...prangai yg kontra

1 ulasan:

  1. Ehhhhh.....mane gambau amoi naik moto besau????

    BalasPadam