Jumaat, 10 April 2009

teruja nye

tadi cal tppt..asik2 operator pas kat marketing...dekat sejam aku cuba cal..kira panas jugak le tinga ni coz x angkat2...nak jer aku cakap..unit ni sume da nazak ke...hu hu geram...last2 angkat jugak...suara aku yg x mood ni tanyala soalan yg tah bape kali aku ulang...

aku : tppt?
tppt : ya..nak tanya pasal ape?(mcm nada macam kerek je, bukan aku yg patut marah ke?)
aku : nak tanya, puncak saujana kat kajang bile nak dapat kunci?
tppt : ooo..yg type seroja & ...tu ke? yg ni dlm minggu depan kita akan kluarkan surat bagi kunci...
aku : oo da dapat cf ke?(bukan soalan bodoh tapi tercakap jek..he he)
tppt : da...23/3/ aritu da dapat...

tapikan masa2 ni ada gak aku cal..x bagi tau pun...tapi apa pun aku teruja giler ni...x jadi nak marah...he he he...bole duduk umah sdiri...bole hias umah sdiri...bole wat suka ati aku...

pagi nih aku geram ngan jiran..jiran depan umah..jiran sebelah2 ok je..walau pun aku x tegur sangat just tegur bibik je sebab bibik ni terlebih baik ngan kita org...penah le bersihkan blakang umah aku skali tu...wooo jgn buat lagi...naya kena marah ngan bos kang..
okla cite jiran depan ni kan, pagi nih aku terkejut la ada sampah kat tmpat sampah umah aku ni..kalau karong beras tu sure sampah basah...memang aku x nampak dia buang..tapi aku ternampak anak lelaki dia pegang sampah len tapi cam malu2 je nak kuar bila nampak aku..bila aku da masuk keta baru dia buang sampah kat tong jiran sbelah pulak..amboi suke2 ati je kan..geram tul la aku bukan x bagi tp cuba la timbang rasa skit..dah la lori sampah tu susah nak lalu coz umah dia tengah reno, bekas buangan binaan tu, yg macam tong sampah besar tu telah mengganggu lalu lintas kat jalan nih...(ayat buku le pulak) so x ke sampah ni akan busuk? x pun memang mengganggu mata & pandangan mata aku & en somi? bak kata en somi..kita nampak macam senyap & di anggap bole di perbuat sesuka ati ke? entah lah...memang x nafi kami ni kurang bermasyarakat...aku x reti le nak kawan ngan suri rumah 35 taun ke atas nih...yg jaga amoi ni tau le aku...


tapi aku lebih fikir umah baru..harap2 jiran2nya ok la gamak nya...

1 ulasan:

  1. da le pg hari tu kene kaup sampah2 mangkuk2 tu......ape punye orang le......

    BalasPadam