Selasa, 26 Mei 2009

cerita ceritu

sabtu & ahad skang adalah masa yg berharga...kenapa? masa ni di peruntukkan utk umah kami...aritu da beli lampu...mua ha ha ....sumenya lawa wei...nasib baik ruang tamu guna banyak downlight ...belatus jugak la abis...masa beli lampu, salesman tu tegur anak aku nampak macam cina...aku pun kata haah aje..ramai da cakap macam tu..ada skali kat jj, ada 2,3 org pompuan cina tu asik tengok anak aku...agaknya mesti di fikir nape mak bapak dia berbeda ngan anak dia?
x baik tau...

sebenarnya belah en somi memang ada keturunan cina...masa en somi keja kilang dulu memang mcm cina gak...mana taknya kije x nampak matahari..he he..kalau pas kije en somi tu x da nama...sah orang x kenal...cos guna gambar mude2 dulu...

masa sekolah menengah dulu, cikgu aku slalu cakap kije kilang ini x bagus...x sihat..ye la masuk pagi buta, kluar mlm @ pagi balik...banyak salah laku...& macam2 yg x bagus...

tapi bila da matang(chewah) apa kije pun ada pro & kontra...x smestinya kije kilang x bagus...cuma bhgn yg x bagus tu cuba la elakkan...abang & kakak ipar aku elok je sampai skang...cuma recession skang memang teruk..production jatuh...abang aku kata skang oder banyak dari china ...emm china banyak buat barang apa yek???? paham sdiri la

balik pada citer masa sekolah tu...sebenarnya cikgu cuma nak bagi semangat suh blaja & blaja lagi...tapi kalau ikutkan skang..ada kelulusan x smestinya dapat kije apa yg kita nak...kena rajin & pandai merebut peluang yg ada...ada org gaji tinggi, tapi masa utk keluarga terhad...ada org gaji sederhana, masa utk kluarga pun sederhana(gomen kut hik hik), ada org x da kije, so suppose masa utk kluarga 100%...fuh beshnya...tapi aku takkan dapat camni...tunggula en somi menang 1 juta power rut....

berita terkini...lawatan sabah sarawak di cepatkan sbulan..ala aku da le nak pindah randah ni...en somi suh mintak ganti...problemnya kat sini unit aku x ramai org...sapa nak tukau sila angkat tangan...hu hu sedih nak tinggal amoi kecik...en somi pun x dapat kumpul duit la nampaknya..

2 ulasan:

  1. HAHA...kena gie sabah.
    tak de penggantilah...sabar yeh..

    BalasPadam
  2. meh la tukar ngan aku...ko bole celebrate kat sane... bole yeh

    BalasPadam