Isnin, 4 Mei 2009

cuti yang panjang

kenapa cuti yg panjang? cos pengasuh amoi nak cuti, nak tengok grade anak dia kat mana tah aku da lupe...so 2 ari aku dok ngan amoi kat umah sewa...mula la wat perangai...cari kasut, ketuk2 pintu nak kluar..pandai bukak pintu bilik air pastu main air sampai basah baju...hii sabar ajela...mulut aku da terjerit...yg amoi pulak sengih jer..

ari khamis balik bkt bruang dulu...xda xtvt sangat...yg meriah tu biasala umah den la..spupu aku kawen...so 3 branak ni pegi la majlis kawen sebab lambat sampai da kena tinggal ngan kakak2 ku...gambar ni mula dgn muka mira...anak dara yang paling tua wat masa skang( hehe bukan tua umur tapi tua pangkat-sbg anak sdara paling tua) br je pas spm...








nyanyi dgn bersungguh2...kalau tengok video clip adala dengar director music tengah bg arahan..aka amir& aiman (adik & spupu dia jugak)...kecoh je...org len nyanyi, nyanyi sok sdiri.. xda org concentrate..yg kat blakang yg kecik2 tuh sume adik2 spupu aka anak sdara aku..he he he..yg melepak kat bawah pokok tuh penyokong dari jauh je..aku ngan kakak & en somi...panas wei masa ni...x dak angin..sepoi2 pun x da ...




nih sempat senyum lagi...




ni pengantinnya...yg pompuan tu spupu aku..muda 3 tahun dari aku rasanya


smalam kawan en somi saja singgah umah...entry ni pun sebab pembaca setia da komplen..mana report xtvt smalam..ni le dia ...gambar ni amatur yg amek...so paham2 ajela...



ni motor mejar lajak(razak sebenaunya)...org tua ni baru abis blaja kat australia..tapi aku lagi suka k5 dia yg dia jual dulu...motor ni tinggi..mira x brani nak naik..











ni motor baru en edi..k6..en somi da try motor ni..patutla ari jumaat balik lambat...ooo x mau citer ye...motor ninja ni warna ijau memang lawa...sesuai kot





gambar mira atas moto ni da ilang pulak...so tunjuk jugakla motornya je...






ni abang aku yg sorang..pemandangan kat blakang tuh biasa la kalau da ramai2 ni..baju x cukup tempat nak sidai...







mentang2 owner motor x nampak..posing baik je..ni mesti da usha mana motor yg lawa nih...
balik kg aku amoi x mo berenggang..penatnya asik nak berkepit je...aku nak amek air smayang pun melalak jugak...sabar je la...amoi x biasa ramai2 & takut dgn lelaki...bila da ramai yg balik baru nak round satu umah....da terlambat ..da nak balik pun
mak cite pasal kawan aku...kawan sekampung, satu skolah tapi len kelas...anak 4, da becerai rupenya..aku teringat masa sekolah dulu...dia ni ligat skit...tapi jadi teruk pas geng ngan org luar (mat motor mana tah) pegi sekolah tapi jap g tukar baju & naik motor x la gi mana...spm pun x brapa ok...pastu kawen sebab tangkap basah, dlm perut da 5 bulan...skang bercerai sebab x tahan somi x kije harap kan mak bapak...aku tau dia bukan jenis harap simpati org...yg aku kesal kan sbenarnya, kenapa x blajar baik2? kenapa x fikirkan mak(ibu tunggal) & adik2 yg len?skang hidup nya da macam mak dia yg dulu...sedih...
aku x kata hidup aku ini cukup baik...cuma sekurang2nya mak ngan abah da bekalkan aku ilmu, aku da tak susahkan hati diaorg lagi...ilmu itu penting...masa sekolah dulu penat cikgu suh blaja...kawan2 aku jarang sangat bercita2 tinggi...aku sdiri pun x tau nak jadi apa..tapi yg penting aku tak nak brenti blaja..kalau tanya kelas ujung, jawabnya senang, kalau x kije kilang kawin je...nasib baik kluarga memang suh blaja lagi... so kawen muda, kije mengarut2 ni memang x da dalam hidup aku...sebolehnya budak2 pas spm x yah suh kije..nanti da syok pegang duit da x mo blaja...macam mira...tapi da brenti cos x larat..penat..gaji ciput tapi kije 13 jam sari..badan pun da naik..ha ha ha xpe ada shape skit..kalau x macam playwood je..
bila nak dapat konci nih....lembab tul la...

6 ulasan:

  1. Alooooo.....sket pembetulan.....moto si shinchan bukan seperti dlm gambau tu.....si shinchannye moto kaler ijau gak tp model 2008..
    yg dlm gambau tu model 1997....kaler je same.

    BalasPadam
  2. Lg satu moto shinchan bukan K6 yek......shinchan nye Kawasaki ZX6 2008.....K6 tu coming soon kat Puncak saujana yek....heheheheheh

    BalasPadam
  3. ye la en somi...aku bukan kenal sangat motor ni..ingatkan k6 ngan zx6 tu sama..patutla motor tu nampak lama je..

    BalasPadam
  4. sape aku ni???????????

    "ye la en somi...aku bukan kenal sangat motor ni..ingatkan k6 ngan zx6 tu sama..patutla motor tu nampak lama je.."

    BalasPadam
  5. alamak ...jgn la marah en somi...saya minta maaf ye...x berniat yg x baik pun...

    BalasPadam
  6. sib baik...kalo x mau kene cubit-cubitan tau

    BalasPadam