Khamis, 28 Mei 2009

klia & pic my sweet-sweet home

smalam mak, abah & copit berangkat ke tanah suci utk mengerjakan umrah...di sebabkan x da tiket trus ke sana, rombongan akan bermalam kat indon dulu...naik garuda..bukan burung ye..
ni first pic aku snap...amoi masa mula2 sampai syok betul..x mo dukung..tapi kalau x dukung, tah mana2 la dia jalan...



dis is copit...my lil brother yg x litle lagi...hoho ho siap la pasni licin le rambut




bawah ni sume aksi amoi di klia...pak teh nak pegang amoi..tapi amoi x mo ngan sape2 tambah2 pak teh..akak aku nak amek je amoi da keras badan & pegang kuat2 baju aku..takut..
smalam sebok la jalan sana sini..aku malas nak layan..so en somi la kena layan..




en somi tertarik dgn sanwich ayam kat sini...so kami pun beli ..rm 10..alamak terkejut skit tapi da standart kat sini...ok gak...sedap

"alam kurasa kan luas"...agaknya ni le yg amoi rasa kot...




ni aksi tunjuk perasaan..asik nak main kat escelator je...en somi dukung je nangis kuat2...aku rasa amoi yg paling banyak menjerit masa nih..




ni kak farzana...jadi kakak cos my sis da tunggu hari...bb boy kot..nana ni nak main ngan amoi tapi amoi nak main sorang..en somi bawak g play ground kat kfc...kat sana ada adib & adam tengah main..soo nana pun join skali..amoi pulak masuk kedai amek patung tikus..en somi pun kena la hulur cos amoi x mo lepas..nasib baik x mahal...


si adam nih mamat jalan2..smalam tengah aku layan amoi, tetiba dok depan aku..apsal aku cam kenal jek?oo anak buah aku ropenya..suke2 ati je nak jln2 sorang2...bahaya tul..ayah dia bukan prasan pun..last2 aku amek amoi, en somi tengokkan adam..then ayah dia cal tanya mana adam..
nasib ada ngan en somi, kalau org len...x tau la

bawah ni pic menunggu...kak cik yg tunggu hari, mak busu, mak & mak cik..da bole kata penat skit masa ni..ye la duduk je



bawah ni along, copit, ateh & pak teh yg suke takutkan amoi...




abah ngan mak nak g balai berlepas..





copit...amoi siap babai kat pak busu nya...harap2 selamat pergi & pulang..semoga ibadah yg dilakukan dgn ikhlas & di terima Allah..jgn lupa doa utk arwah inah...sebenarnya hajat umrah ni semenjak arwah inah sakit...tapi hanya tertunai selepas pemergiannya...xpelah, sekurang2nya dia ada gelaran hajjah..abah da buat upah haji utk dia...kira lengkaplah rukun islam yg lima tu..





lepas tu g makan hj samuri kajang...aku oder carrot susu, tapi x sampai2...en somi suh tanya..mula2 tuh x jelas apa waiter tu cakap...siap tengok kertas oder pastu kata x da...apa yg x da ye.!!en somi da mula marah...dia suh pi buat jugak..last2 kata carrot x da...leeee...kalau x da cakap la awal2..xpe la...aku pun xda slera nak minum air, minum air suam en somi je...geram gak...en somi bengang tul kalau jenis pandai menjawab nih...
pastu xtvt ronda2 carik barang...si chan tu suh carik paip air..sampai skang aku x dapat bayangkan kenapa paip yg tppt bagi x le pasang kat sinki ni...so g cari paip air yg baru..konon2 nak cari kat kedai tempat beli sinki ni...macam gurau je bila en somi kata paip tu harga
2 latus+++, pastu selatus lebih, yg paling murah 80 ringgit! hah...x gurau rupenya...aii jgn nak ngada2 beli yg biasa je...kat sbelah tu kedai hardware, dapat le dlm 35 ringgit...en somi x tawar harga..laaa sabar ajela
p tengok umah jap...amoi baik skit cos x panjat tangga...penat kot..tapi berjalan tetap x brenti..
kc yg dlm progress




chan alihkan paip ke tengah cos dapur alih ke sebelah tingkap...kalau x ubah, plug yg kena ubah..gril pintu blakang belah dlm...cam pelik je..tapi ramai yg buat gini..





ruang tamu depan..plaster siling da siap...nak pasang downligt je





ni bhgn ruang makan




kat bhgn tangga, tempat khas amoi...nanti nak tampal poster abc,jawi & letak meja kecik & mainan dia...cukup x space nih..nak amek gambar pun susah, asik gerak je..



ni dari luar...akak aku kat grill bodoh..ala bodoh pun bodoh la, ramai yg pakai..




okey honey lets go home...



skang da start packing skit2...nanti en somi nak anta skit2 barang yg da packing...tapi ada nk wat complen lagi kat tppt....karang ilang pulak kalau letak awal2...aritu en somi jual majalah & sokkabar..rm 4 je..cheh penat aku menyusun...x pe la yg penting kluarkan dari umah...

3 ulasan:

  1. Woit kameraman,pehal amek gambau owang tengah menonggeng depan grill ni hah??????

    BalasPadam
  2. baguslah dah berumah sendiri. jangan peduli apa org kata, yg penting tuan rumah suka, grill apapun jadik!

    BalasPadam
  3. as_sahar

    x pela ...seksi skit posing depan umah

    izman

    betul tu..da kita yg nak duduk kan...

    BalasPadam