Isnin, 18 Mei 2009

Rumahku lagi

ari sabtu ari tu ingat nak cucuk amoi...bila check balik rupenya cucuk chicken pox...dr pun kata x cucuk pun x pe, da kena pun....so aku & en somi pun malas nak cucuk..celcom x kaber..dlm sratus+++...so timbang & peksa perut je...amoi nih kalau p tempat baru yg xda muka2 yg dia takut, penat aku di buatnya...bukan dok diam..nak cakap ngan dr pun susah...berat skang 9kg++...ikut kata dr aida tuh, ok je walaupun x berat sangat cos aktif...ha ah aku da kata ngan amoi kalau da 10 kg nanti p minta dukung kat abah..ibu da x larat..

then gerak p mahligai yg bakal kami duduk 3 branak nih...
biasa la..da ada rumah sendiri, rumah first pulak, xcited memang terlebih..heh heh heh...
mula2 ingat nak servey je..p tengok lampu---yg nih x beli, tengok sinki, dapur, cermin bilik air, penyangkut towel---hoh hoh yg ni beli...eee geram tul...mestila sume nak baru, lawa kan...duit pun kluar "lawa" gak...

bila bincang balik ngan kontraktor, ada je menda nak tambah...biasala si chan ni ada je kata ini bagus , itu x bagus la...so harga ada mark up skit..hu hu ...duit lagik...masa ari jumaat ari tu ingat nak bincang tapi cos ada la sorang kasteme tuh...cam berlagak jek...en somi tanya macam tak nak layan sangat...padahal kali pertama jumpa kontraktor ni, pastu jumpa 2 kontraktor len...pastu x pueh ati gak jumpa balik si chan nih...soo nampak mcm si chan nih murah..ingat banyak sangat la reno nye...alah rm 18k jek...ingatkan 40k cam ada sorang jiran sederet aku tuh...jiran tuh x belagak pun...yela manusia len2...tapi please respect other people...soo sudahnya kami blah, esok baru jumpa...malas nak amek amoi lambat2...kecian anak aku nan sorang nih...

tadi en somi da dapat org nak pasang free lampu ngan kipas...aaa beshnya...jimat dekat 250...ini upah pasang jek...barang dia bole carikkan..soo x yah susah2 aku nak g carik lampu...just beli lampu gantung & lampu dinding je...smalam aku suh en somi tanya along rabun upah pasang brape....tekejuut aku...lampu 30, kipas 60...mahalnya chan tuh baru ..lampu 15, kipas 30...so camana nak tolon kawan nih...tapi x per..da ada yg pree ni, rembat jek..harap2 kije dia ok...kalau x ok en somi kena tanggungjawab..hoh hoh hoh....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan