Khamis, 22 Oktober 2009

aku sayang amoi & bigger dot

hari selasa hari tu kita di kejutkan berita penderaan kanak2 perempuan...start aku dengar sampai skang ni, so curious....why mak yg ngandung, lahirkan dia x protect dia? apala salah budak kecik yg x tau beza buruk baik, bercakap pun kadang2 x lengkap...memang hati binatang la mak dia ni..tapi binatang pun sayang anak...aku marah org2 macam ni...amanah allah itu patutnya di jaga...memang yg mendera tu org len...soo x payah fikir pasal lelaki tu..doa aku biarla dapat hukuman setimpal...

yg aku kecewa sangat ialah mak dia...dlm harian metro, state nama kanak2 ni alia aiman...mlayu rupenyer...mak yg mengandung, melahir, menyusu, berjaga siang malam...tiba2 bila dapat pakwe len lupa kat anak...cuba nak tutup kesalahan jantan "tut" tu...aku x rasa penderaan tu berlaku dlm satu hari...mesti da lama...takkan mak dia x prasan...kalau amoi setiap kali amek dari umah bbsitter,aku mesti belek2 muka, tangan...kalau bersihkan badan dia, aku check kaki, badan sume...kalau ada kesan nyamuk pun aku da bising, apa lagi kesan yg besar...kalau sedara aku le ni...mmg sampai mati pun aku x ingin nak jumpa...

kadang2 sejahat2 manusia pun x buat anak kecik macam ni...sedihnya aku...x dapat nak bayangkan perasaan anak tu...

kejadian ari sabtu
aritu masa lepas iron tudung, aku bawak amoi ke dapur..dlm sibuk2 tu xprasan amoi naik & main dekat seterika tu...then bila dengar dia nangis aku ni berlari naik tangga...memang rasa takut sangat bila dia duduk sbelah seterika...aku tanya mana sakit...amoi tunjuk tapak tangan kiri tapi x nampak pulak kesannya...trus aku amek telur dlm peti ais, kacau skit & suh amoi celup tangan...senyap..suka pulak main2 ngan telur sejuk tu...alhamdulillah memang berkesan...x da parut langsung...lagipun iron tu da kurang skit panas masa kena...tapi bila bayang balik aku yg boyot ni belari naik tangga..ho ho entahlah...yg aku tau amoi slamat...x da fikir len...betapa aku sayangkan amoi...even anak buah aku pun still peluk cium lagi yg moncet2 ni...

smalam en somi citer pasal dera2 ni jugak..kat blakang umah kg dia...baby macam amoi tapi boy...kesian..cedera masuk icu tapi bila kuar rupanya mak dia dera lagi sampai arwah...siap fitnah kata bapak yg buat...skang da kuar penjara pun bapaknya...aku tanya cerai x? en somi kata cerai tapi last nampak dia tengah berdating ngan budak kilang...nasib ko la budak kilang kalau kawen ngan org gila ni...yg ni x tau nak nilai macam mana prangainya...da le dera anak sampai mati, fitnah suami sampai masuk penjara...tapi ingatlah kalau allah sayang kita, kita akan di hukum kat dunia kalau buat salah...kalau x di hukum tu faham2 ajela..cepat2 la sedar diri & taubat..

bigger dot da start kicking & pusing2 wat senaman regangan...smalam aku lipat baju amoi yg aku nak turunkan kat bigger dot...banyak baju yg x da sluar...beli kat uo aje la...stakat 2-5 ringgit je...aritu g maidin jalan silang...baju baby? uii mahal..baik beli kat uo...beza sampai 5 hinggit...uo ada masa dia jual murah je kalau nak abeskan stok ni...bole beli skali banyak...

ari slasa aritu en somi call owang wat wardrobe...nak buat ngan chan tu mahal sangat..so mintak tanya ngan pakistan ni...dia ukur & kira2 mula2 3k then normally aku le yg suka mintak kurang..dpat 2.8k...kira okay la rasanya...then tanya nak tutup bawah tanggan ngan kayu ni bape dia amek...ukur & kira2 lagi...dia 800...hah murahnya dari si chan nak 1.5k...so trus decide amek ngan dia & of cos le aku mintak kurang lagi...so total dlm 3.2 je...save banyak jugak...kalau mana2 jiran aku yang baca ni nak no tepon dia, nanti aku bg...dia pun amek tempahan perabot kayu, cermin & mungkin bole jadik interior design...rege kira ok & yg aku x pueh ati kat chan tu pasal pemegang kc aku tu sbenarnya dlm 0.90 sen je! tula mana kita tau kan...bukan ape..aku penah tersepit kat situ...kecik sangat..

4 ulasan:

  1. best juga pricing nya...

    nanti2 akan difikirkan..

    eh, gi tak nanti jamuan raya taman??

    BalasPadam
  2. Boleh calling2 kalo nak contact nombor si pakistan tu....actually mmg best jumpe die... siap design on the spot,ape benda yg kite nak dia wat.....

    P/s:babah n Ibu chem,agak2 nak x berjimat dr segi belanja wang hangus rm250 setiap bulan???
    kalo nak bleh sharing

    BalasPadam
  3. wah, meh le dtg umah, citer2..sambil mkn2..hehehee

    BalasPadam
  4. jom g w.maju.....kat sane ada bende menarik nak sharing bsama.....bsok saye ade kat nz w.maju, jam 9am....jom jom jom

    BalasPadam