Jumaat, 16 Oktober 2009

pelbagai tajuk

yea...yea ari jumaat...sok lusa mmg x masak le aku...banyak open housekan...smalam acik mintak aku sponsor kek...mula2 aku senyap...bukan apa fikir...budget aku ni x termasuk kek sbenarnya...then bila fikir dlm lagi..xpe la sesekali...fikir lagi dalam...kalau ikut perancangan umah acik mungkin malam baru jejak...so aku nak beli kek kat sini x bole, kat sana x tau pulak kedai kek yg ok...biasanya beli kat secret recepe je...cos sedap & x bole makan lebih cos muak...he he ok le utk kami yg ramai nih...tu lah dilema pulak...nantila fikir lagi...

lama x citer pasal amoi...
aku=nanti taun depan baby sayang adik ye?
amoi=geleng/anak(x nak)
aku =nanti baby kawan ngan adik ye?
amoi=geleng/anak
alamak...just wait & see ajela taun depan

smalam..
aku=baby...ibu peluk abah
amoi senyum & turun..peluk sama(bayangkan dia letak pipi kat blakang en somi & peluk)
aku=baby.. ibu sayang abah
amoi pun ikut jugak...he he he abis melekat krim roti kat pipi en somi...

smalam en somi kije & biasala x tau abes kul bape...aku pun janji ngan along balik same & amek amoi...memang agak susah kalau anta anak kat umah lama ni...cos aku x bole naik pengangkutan awam, kena naik keta jugak...nasib baik along tu kakak sulung aku yg take care...camana pun dia cuba tolong adik2nya & salah sorang nya aku le..

cinta ....
cinta memang sesuatu yg indah...sesiapa yg di lamun cinta, matanya bercahaya, bibir sentiasa manis dgn senyuman...kata2 bak madu..tapi bila di landa masalah...fuh! dunia rasanya x adil...muka nampak kelat...kata2 yg kadang2 macam pisau, kadang2 membisu...seolah cinta itu lah nyawa...tapi life must go on...try think positive...jgn biar cinta yg buta mengaburi pandangan...ingatlah...ada agama yg mesti di junjung..ada keluarga yg harus di jaga..ada kawan yg setia...ada kerja yg menampung kita...jangan kerana cinta kita lupe semua ini(khas buat kawan en somi)

my little dot da jadi bigger dot..asik kicking je, especially kalau space kena amek si kakak...still kicking masa menaip ni...ibu doakan adik baby ni lahirnya sihat, cukup sifat & comel like his sister before...kali ni rasa macam lebih bersedia...aku bersyukur kerana kesihatan yg di anugerahkan Allah swt, aku mampu bekerja, menguruskan amoi & en somi, membersihkan rumah & lain2...aku juga mampu membaca, memahami & mengingat...cos masa amoi aku x mampu buat semua ni...

masa pegnen amoi
-rasa mengah & penat, selalu tidur
-sakit bahagian tulang cenungging(seksa wei)
-x dapat menumpukan perhatian pada bacaan, kawan2 bercerita & ingatan yg lemah
-kepala rasa seperti khayal & pening sehingga 3-4 bulan amoi lahir
-muka x bermaya & x bole window shopping sorang2..eg uo, sogo masa waktu kije
-x bole berpanas nanti sakit kepala & demam
-banyak mc-wajib kot(he he he)
-manja..slalu merajuk, menangis
-masa ni en somi jadi pandai buat kije padahal sebelum ni memang sebaliknya..basuh baju & basuh pinggan..masa ni jarang masak...banyak beli je
-suke minum milo..x suka soya

pegnen bigger dot(stakat 5 mth++)
-rajin buat kije umah & masak(jarang beli kat luar)...tapi kalau terlebih rajin esoknya melepet jugak
-jarang penat & tido siang bole kira(x bole tido)
-amoi yg mengaktif kan ibunya...macam 7up revive kut
-tulang cenungging stakat ni ok lagi-harap2 ok sampai due nanti
-kepala x pening macam dulu..apa2 yg aku buat stakat ni alhamdulillah ok..membaca, mendengar & kadang2 buat mate(tapi mate ni mmg letih otak)
-window shopping sorang?he he feberet skang..kalau ada amoi susah so aku sorang jadik aje...kena panas skit still bole tahan..syukur x demam cuma penat tu biasa la
-jarang menangis, merajuk-cos kalau mende sikit je jgn ngada2, banyak mende len nak fikir..
-milo?kureng da..soya pun x bape sangat...susu?alahai smpai skang loya tapi minum stakat cawan kecik je
-yg ni yg kena sabar...en somi nampak aku rajin dia pulak jadi kurang rajin...xpe la sekurang2nya buat jugak sikit kije..harap2 en somi tambah rajin ye...apa pun manusia paling rajin dlm umah ni sbenarnya si amoi.. rajin kluarkan baju berlipat dari almari, rajin kluarkan bekas makanan dr kc, rajin 'kemaskan' mainan dlm bakul, rajin basuh bilik air, rajin tukar channel tv, rajin campak hp especially hp en somi... & macam2 lg le rajinnnya..

itu antara perbezaan yg aku rasa..ada org simtom anak kedua sama ngan anak pertama...td en somi call..bonus amway bulan ni naik skit..alhamdulillah...harap2 dia x sentuh duit tu, biar simpan dulu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan