Rabu, 14 Oktober 2009

persiapan & sambutan raya

entry bergambar ni nampaknya lewat dari owang len...he he gambo baru di tranfer masuk pc...taun ni beraya kat my kampung...biasanya kami akan buat lemang, rendang 3 ke 4 jenis, ketupat nasi nona & lontong...



masa ni tengah sibuk nak buat lemang & rendang yg pelbagai jenis tuh...en somi? jaga amoi je cos dia x pandai nak tolong masak same...


ni amoi yg lepas bebas...amboi berlari2 anak daki bukit...pokok klapa tuh aku & arwah inah tanam da 8 taun...import dr umah along...pasni aku nak eksport kat umah aku pulak.....he he kije en somi le nanti


sbenarnya amoi nih da x sabar naik keta..



anak buah aku yg tengah gali lengkuas...ingat nak tanam gak tapi ateh kata nanti beranak pinak jadi semak...emm ni yg buat aku malas...bukan apa takut menda len yg menumpang je...



amoiku yg tengah tuggu pluang nak mengemas hidangan pagi raya...taun ni amoi cukup sporting...da x da nangis2 melekat kat aku cam dulu, bole join ngan spupu yg len...tapi tiap2 ari makan kopok je...ni yg x tahan ni


himpunan anak buah ku...separuh aje ni...sebelum rombongan beraya
kalau dulu nampak moncet2, skang da bole jadik bapak org...taun ni ramai yg x dapat duit raya, cos org ingat da abes skolah..kesian



ni belah en somi...tengok amoi tuh..sebenarnya dia nak main kat baby bouncer tu...neneknya tolong jaga si comel zahir...insyaallah bulan 11 ni follow-up dgn dr pakar


ni big brother zahir, rai'an...sekejap je jumpa masa ni..mak dia cuti x panjang



ni makan2 kat umah ateh aka tengok pagar baru..hehehe...memang cantik tapi aku x mampu nak ikut...nampak yg baju kuning kat blakang tu?sebab da sporting kan, x panas punggung aku nak duduk...asik tengok dia g mana...kalau x prasan bole keluar ke jalan...esoknya diorg berkampung makan tengah hari kat umah aku pulak...first time masak utk org ramai...tapi bukan aku yg masak...ateh ngan kak ina tolong masak...aku masak nasik je...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan