Isnin, 2 November 2009

cite ujung minggu

aaa...penatnya badan arini...tapi sronok...smalam buat makan2 kat umah..harap2 next time datang la lagi...cuma mungkin lepas2 ni aku x bape larat nak buat kije sensorang...

smalam pas berkemas, aku rasa penat sangat..perut pun sakit...tahan & nangis sensorang...entahlah..ngandung kali ni aku bole jadi sensitif kalau aku rasa penat & lapar...alhamdulillah en somi x jadi g klas..kalau x kelam kabut nak masak & layan amoi...amoi skang da kuat majuk...susah skit nak pujuk kalau x kena gaya...

seronok tengok anak2 buah berebut main mainan amoi...lupa pulak umah diorg kakakku x beli mainan sangat cos berebut...umah aku pun banyak kawasan lapang senang la nak main2...

en somi hati panas? he he kesian kat somi aku ni...biasala pasal amway le...dalam hati da brangan dapat bonus amway almost 1k...alih2 kena potong ngan downline yg aktif ni..sooo g miting ngan member amway tuk meredakan hati panas, kat mamak makan 2 set ruti bakar & 3 gelas air...tapi apa yg edi(kawan en somi) kata tu betul...nanti en somi kena pasang strategi baik2 ye...

dlm amway bole kira pendapatan setiap ujung bulan ikut point yg kita ada...bole check kat website...ada step by step...kalau macam kita sorang blanja dlm rm 250 sbulan=100 pv=3% x bv(bonus volume)=rm? akan bank in dlm ac setiap tengah bulan...skang en somi da pandai kira tapi ini yg buat frust kalau x dapat...

kalau ada yg berminat nak tau bole tanya en somi...sbenarnya mlalui amway pun kita bole dapat lebihan pendapatan...cukup blanja setiap bulan rm 250 sahaja...barangan amway ni ada pelbagai..macam family kecik aku ni, en somi beli..:-

1)DISH DROP 1 liter-guna dari 1/4/09-sabun basuh pinggan
-menjaga kesihatan tangan

2)sabun basuh baju SA8 3kg-guna 1/5/09
-menjaga mesin basuh & kurang buih.org kata kalau kurang buih lagi bersih. penggunaan cuma 2 scop bagi penggunaan penuh...nak jimat tunggula baju penuh kat washing mashine kan, yg best baju da basuh semalaman dlm washing mashine x berbau...beza ngan dynamo..bucuk

3)LOC multy purpose cleaner 1 liter-guna 4/09
-masuk dlm botol spray sikit & tambah air (banyak) & sembur & lap kat tempt kotor/berabuk/berminyak=wa...mmg bersih..& aku x tau le bila nak abes, ni pun bole buat lap lantai-multy purposekan..

4)FLOOR SHINE utk mop lantai 1 liter-7/09
-penggunaan satu penutup utk satu umah(umah aku double story)...wangi & jimat...ni pun x tau bila nak abes

5)PURSUE utk basuh toilet bowl 750 ml- 7/09(yg ni je da abes cos en somi sronok basuh toilet he he)
-ni macam biasala letak dlm toilet bowl tu..& pam

6)ubat gigi GLISTER -4/09
-penggunaan cuma letak skit je kat brus gg-rasa bersih & x loya(pada aku yg ngandung)beza ngan sensodine..

7)aloe care utk kaki amoi-7/09
-sapu kat tempat luka...bole tengok gambo kaki amoi entry sebelum ni..

8)deodoren -10/09
-aku guna rexona x sampai sbulan..kesannya gatal2 & hitam..waa...x lawa..so mintak en somi beli yg ni...hasilnya sebaliknya & aku mmg cukup slesa...& lagi beratnya 100 ml rm 18, rexona 40 ml rm 6=kan lebih kurang regenya cuma amwaynye mmg x yah beli slalu..bau xle wangi sangat tapi x penin...sejak pakai badan x bau walau aktif berjalan beza ngan rexona @ nivea & len2 yg aku penah pakai..

9)sabun ketul antibakteria(6 ketul)-10/09
-pegnen buat badan gatal2..so bila pakai sabun ni, gatal da kurang...kulit x kering macam pakai dettol...aku mmg x bole pakai dettol hari2..beza ngan sabun ni, pakai hari2 pun kulit alhamdulillah nampak & rasa lembab..

10) e-spring penapis air-07/09
-sejak guna air rasabersih, sbelum ni mungkin kawasan baru, air rasa macam ada bendasing, rasa macam takut nak minum..tapi aku x da kolam ikan nak masuk air ni...he he he

ini barangan yg digunakan stiap hari...mmg sangat2 menjimatkan cos hanya pursue yg da abes...yg len rasanya sempat akhir taun mungkin smpai taun depan..ada lagi barang len macam vitamin en somi, syampo rambut, mandian badan & len2...

harap2 en somi dapat memberanakkan downline yg percaya pada konsep & vision yg upline dia buat..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan