Isnin, 7 Disember 2009

amoi, abah cuk & bigger dot

atas permintaan en somi, aku ingin menceritakan satu detik yg tidak bole di lupakan...tajuknya..amoi berak & kena atas tangan en somi yg tengah syok tido depan tv...ha ha ha...

amoi pakai cloth diaper...pastu dia kata dia yak..masa ni aku x bape faham apa dia cakap..habit amoi ni, dia suka tanggalkan cloth diaper cos mende tu aku pakaikan longgar skit...aku just kata jangan bukak...then tiba2 aku nampak mende gelap kat kaki...ait ape tu? realize when it's too late...amoi pijak then pijak tangan abah...ha ha ha...abah cuk..aku pun cepat2 angkat amoi masuk toilet...nasib baik en somi x marah2...bau pun semerbak kat carpet...banyak kojo den ni...pastu en somi pun x bole tido lagi...gitu le kesahnya...

kebaikan cloth diaper ni...skang amoi bole cakap cing @ yak lepas terkencing/yak bila pakai cloth diaper...keburukannya...cloth diaper ni skang asik tembus je...adoi penat nak tukar tapi jimat..xpe la..tapi masa pantang nanti maybe amoi pakai drypers je...sapa pulak nak basuhkan..

pagi ni en somi tanya aku x penah mintak cikgu ke? aku x penah mintak...dulu2 kije cikgu ni x glamer...masa aku form 6 ada sorang je yg mintak & dapat maktab..then bila heboh susah nak dapat kije, krajaan cuma bukak kerjaya ni pada org ber degree shj..soo aku xda pluang nak minta..memang cuti banyak tapi setiap kije ada kebaikan & keburukan...kan kan

cite pasal kije aku ni, dulu wondering sangat2 le apa itu harta intelek? ada proses jual beli ke? then bila kije bertahun2 kat sini baru aku faham...nak explore mende ni x bole sminggu dua je...bertahun2 jugak...& ilmu banyak datang dari pengalaman...jumpa public/agen...maafla kalau aku kata agen skang ni ada yg kurang pengetahuan..blaja lagi ye...cos aku pun kena tambah ilmu jugak...

hari ni aku sakit pinggang...x kan bigger dot da nak kuar?...blum kot...baru 30 minggu...tapi pas rehat sakit da kurang...cuma nak jalan tu yg kena pelan2...xpe ari khamis ni check up...

ari jumaat aritu amoi main tarik2 mainan ngan en somi..en somi x sengaja regang tangan trus amoi terlentang atas carpet...sakit jugakla pala tu...kecian anak ibu ni...

start minggu lepas aku da jarang masak...penat la...makin cepat penat...soo smalam g tesco x beli sayur pun...just mende yg tahan lama je..lagipun aku baru je lap dapur tu...hu hu sayangnya nak masak...skang tumpuan nak settlekan kije ni...kalau bole da coti nanti kije aku ni kurang tertangguh...& lagi, pastu aku mungkin kena banyakkan masa utk bigger dot & amoi comel tu...amoi jgn nakal ye....adoiii bigger dot nak regangan...

3 ulasan:

  1. hehehehe yak yak ye..nak marah tak leh kan..sabor je le. sebahagian dari pengalaman.

    nak jadi cikgu? klu cikgu sekolah, mmg syok diorang. cuti pjg. tapi klu nak terjun dlm bidang pendidikan, yg penting kena minat.. :)

    BalasPadam
  2. Tangan kene yak.......cukkkkk

    BalasPadam
  3. mmg kena sabar...smenjak ada amoi ni..sbelum ni kalau jaga anak buah, klepap klepup jugakla..tapi bila fikir amoi nak ada adik, rasa kesian betul kalau nak marah2 ni..

    BalasPadam