Rabu, 23 Disember 2009

bebel lagi

dr last week, kepala aku sakit sebelah...en somi kata migrain kot...smalam g klinik, dr cakap low blood pressure...hmm patutle sakit...skang aku asik dok makan, minum aje...kejap minum susu, makan buah, kue..tah macam2 asalkan kepala x sakit...stakat ni alhamdulillah ok lagi...aku da niat kalau sakit pagi ni nak mc tapi Allah da bagi nikmat kesihatan xkan nak mc jugak...

hari ni jugak, bigger dot mula aktif...mmg merisaukan kalau bigger dot kurang/x kuat pergerakannya...smalam aku dok pujuk...alhamdulillah arini pg2 da kicking...

21/12 aritu amoi genap 2 taun...x nampak mcm 2 taun pun..comel je..aritu amoi ni tarik pili kat sinki masa nak basuh tangan dia...patah penyambung pili tu...tak pasal2 aku kena bersihkan table top yg da banjir..solution---soknya en somi kena beli pili baru...hu hu jadik keja pulak..

masa aku x kawen dulu, aku x bape faham tugas seorg ibu...anak x sehat kena cuti, somi x sehat pun cuti gak...tapi x da la aku cakap bukan2..nape asik cuti/time off je...dan skang bila da laluinya, aku faham...& aku memahami masalah ibu lain gak kat opis ni...kita kije baik @ sampai nak mati ke, adakah org atasan nak bg advantage pada kita sampai pencen? x mungkin...kerja & kluarga adalah dua perkara yg berlainan...kerja bole tinggalkan kita bila2 masa tapi kluarga terikat dunia & akhirat...

aku mmg hangin bila denga org yg x faham hal kluarga ni...x payah le ko nak bising2 nape masuk lambat, nape asik el...bukan ko yg bayar gaji...ni le masalah kalau dapat bos yg x kawen & x matang & jugak jenis penting diri sdiri...kalau si ibu stakat kerani je, bukan masalh besar pun...sebab bukan dia yg buat keputusan jatuh bangun tempat ni..

persepsi aku pun da mula berubah...sooo sad sebenarnya....tapi hidup mesti di teruskan..chewah...

macam nak tanam pokok buah pulak rasanya....tapi mungkin pas deliver kot...nak mintak en somi...emmmm aku rasa makan taun gak kot...he he he...ya ampun en somi, tapi da hakikat kan...

kadang2 tengah borak ngan en somi, kawan dia cal...emm x abes2 ngan masalah negara dia ni...bak kata kawan en somi, muka, badan da macam samseng kg dusun (aku yg tokok tambah) tapi dalam hati ada taman...he he he...time cintan cintun ni jadik lembik pulak...nasib ko lah...org da banyak bg advise, nak ikut @ tak je...tapi yg penting mak bapak kat kg jgn di lupa...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan