Rabu, 30 Disember 2009

cintaku

x sampai 48 jam kita akan melangkah ke tahun baru....dulu every year tulis azam..skang x payah le...bukan buat pun...

pagi ni dengar si fafau ni bertopik pasal cinta...macam2 cerita, yg hepy & sad ending....cinta kalau x rasa sayang, kasih, cinta & benci, itu bukan namanya cinta...kejap2 rasa sayang, kejap2 time x hepy rasa benci, marah...pelbagai rasa...tapi perkara ini biasanya akan menguatkan ikatan itu...

teringat citer my lovely sam soon...awal citer di mana dia di kecewakan x's boyfriend..
sam soon tanya adakah dia pernah menyintai dirinya...bukan kah dulu dia suka sam soon ini yg cakap terus terang, berbau gula, berbadan gempal...jawab si x's itu...dia pernah menyintai sam soon tapi cintanya cuma setakat itu...berhenti setakat itu...

maknanya cinta lelaki itu da mati...

dulu pertama kali cinta monyet, aku di permainkan...kali kedua bercinta bertahan hampir 4 tahun, cinta ku seolah mati & aku kecewa sebab dia memilih cinta baru...lama menunggu cinta. rupa2nya cinta ke tiga ku ini da lama ku kenal..tapi takdir menentukan kami rapat setelah 3 tahun & dlm tempoh tu cuma jumpa skali...sapa lagi kalau bukan en somi...

tapi kami mulakan dengan berkawan lepas tu..teman tapi mesra? he he he..dlm tempoh berkawan ini banyak menguji ketabahan aku...sms "miss u, dont ask why" x akan aku lupa sampai bila2...

aku ini seumpama dr cinta en somi...tapi dlm hati hanya Allah & hana(best friend) aje yg tau...dgn arwah inah pun aku x citer...cukuplah dgn dugaan kesihatan dia...berkat kesabaran & keberanian utk luahkan apa yg aku rasa, kami akhirnya bersama...

sebenarnya nasihat cinta aku pada en somi tu plastik je... sebab minda kita da set perigi x cari timba..org da tanya takkan kita bagi jawapan yg x baik...bila da bersama tu, rupenya banyak perangai aku yg masih nampak spt budak...x prasan pulak...

aku bersyukur bila jodoh ini tiba, aku da bekerja, ada simpanan, abah & mak x susah nak carik duit buat blanja kawen, perkahwinan di permudahkan...
tapi aku bersedih sebab arwah inah & nenek x kesampaian melihat hari bahagia aku...padahal dulu mereka lah yg sibuk tanya pasal ni...

itulah serba sedikit kisah cinta aku...aku harap cintaku kekal mekar bersama permata hati kami di mahligai kecil ini....

4 ulasan:

  1. eh, bestnya baca entry kali ni...hehehehehe

    BalasPadam
  2. Kite pon sedih gak koz arwah abah pergi dulu tanpa dpt lihat hari bahagia kite n abang kite..sedih lor

    BalasPadam
  3. yong..
    sbenarnya lama gak fikir masa nak pos n-3 ni

    en somi...
    yang tiada jgn di lupe..

    BalasPadam
  4. Tu pasal da dua mlm mimpi arwah......

    BalasPadam