Jumaat, 4 Disember 2009

melayan perasaan

mula2 kawen dulu aku pernah terasa sronoknya zaman anak dara....cos da kawen, aku kena berubah serba serbi yg mana perubahan itu bukan kehendak kita...mungkin org yg da nak kawen tu da x sabar2 nak kawen...macam aku dulu....ngeh ngeh

tapi keseronokan tu mula terasa bila dapat anak..memang la org kata anak permata hati, jantung...nyawa pun ada...semenjak di pinjamkan amoi kepada aku & en somi, hidup berkeluarga lebih bermakna...bak kata abah, mak abah kat kampung ni sebenarnya lebih kejarkan cucu dari anak sdiri...agaknya pasal tu kot amoi lekat ngan atuknya..skit2 atuk..asal jumpa org tua/org berkopiah, dia panggil atuk...apek tua tepi jalan pun panggil atuk jugak...

tapi aku & sesiapa yg baca ni kena pahatkan dalam hati bahawa semua ni adalah pinjaman, satu hari kita kena pulang balik...sama ada kita yg pulang @ org2 sekeliling kita...redhalah dgn ketentuan yg di tetapkan...

masa raya aritu, tengok drama taubat nasuha sorang2..aku x bole brenti menangis...aku ni memang x bole tengok cite yg ada scene mati2 ni..mmg confirm air mata kuar..tapi yg kali ni yg x mati pun aku nangis...start anak kena pukul smpai last kuar nama2 plakon tu aku still teresak2 lagi...hu hu mmg sedih sangat..walaupun citer ni dia amek dari email & da tau endingnya...entahlah... mungkin aku pegnen, rasa sensitif tu bertambah dr biasa kot...

citer pasal bigger dot...aktif betul...start pas srapan sampai nak tido malam nanti baru dia senyap sampai pagi...stakat ni aku bole nyenyak lagi, cuma kadang2 x bole tido pasal sakit blakang...harap2 bila da lahir, bigger dot tido macam biasa...masa amoi dulu dekat 2 minggu aku berjaga malam cos dia x tido..

perbualan ngan amoi di satu pagi....
aku: bi bangun...jom kita nak g umah mak...
amoi : anak...
aku : jom mandi, main air nak...
amoi : anak...
aku : kalau macam tu tinggal umah sorang2 la..ibu ngan abah kluar ye...
amoi : anak...
aku : abes apa yg nak ni? sume x nak.. da.. cepat bangun...

barula dia nak bangun...anak dara aku nan sorang nih...sabar ajela

en somi slalu kije malam...kalau en somi x da, amoi pun kata abah je...en somi g mandi pun dia kata abah je...agaknya mandi lama sangat kot...

2 ulasan:

  1. Bukan mandi,just bertapa.....nak tajamkan ilmu konsentrasi le.....wakakakak

    BalasPadam
  2. Bile mau cite ttg tragedy amoi yak atas tangan en somi??????

    BalasPadam