Khamis, 14 Januari 2010

cacatan utk arini

along da antar balik bibiknya minggu lepas...emm ok la.nanti ari sabtu ni dia mintak aku amek bibik baru kat puncak alam...sebab aku nak tumpang kan amoi & bigger dot nanti..xpe la nanti kena tanya en somi...kesian pulak skang ni along jadik super women..haha macam tajuk cereka rama aritu...tapi kalau aku le camtu? x tau la bole ke tak kalau en somi x tolong...

terbukak citer pasal my kakak yg entry aritu...entahlah...kesian sangat tapi aku pun bukan bole tolong sangat...hidup kini bukan hidup dulu...dulu2 miskin harta xpe sebab kebanyakan somi dulu2 da tau tanggungjawab bg anak bini makan...walau susah macam mana pun, seorg bapa dahulukan anak2...like my abah...my idol

skang kalau sbelum kawen kita pompuan da kena support macam2...hu hu masak la lepas kawen...apatah lagi pas 10 taun kawen...masa tu mungkin kad credit lebih had, x da duit nak bayar keta, umah...sapa yg kena tolong? entahlah...apa yg bole buat skang cuba elakkan masalah kewangan..walau nampak remeh tapi lama2 jadik gunung..masa ni baru nak melatah...sebab hidup skang no money no talk no life...no future..he he suka ati aku je..

hidup berkeluarga ni banyak kena sacrifice...oleh itu kita kena give & take..apa salahnya bertolak ansur & saling memahami.. macam aku faham kije en somi yg kadang2 menuntut banyak masa..he he..walaupun punch kad merah tapi yg penting x ada gaduh2/masam2 muka pagi2 nak g kije ni..hidup lebih tenang & yg penting bahagia...

aku harap my kakak ni tabah menjalani hidup..walaupun perit..aku geram! marah! tapi bak kata along, kita jgn campur sangat..takut ni le..mulut ni badan binasa..aku da minta pada en somi kalau dapat token tesco tu mmg ada niat nak belikan pampers & susu barang 2 ke 3 nak bg kat my kakak...aku hanya fikir kat my kakak & my niece je..yg tut tu ..eii marahnya aku nak tulis...aku x puas hati la..nape kan bila umur makin meningkat kadang2 manusia ni jadik penting diri sdiri ye?...yg herannya bila agama makin dlm, sikap tanggungjawab tu jadik kurang...bezanya ngan my abah...makin berumur makin aku sayang..he he

x lama lagi bigger dot da nak jengah dunia..pasni blanja anak jadik 2x ganda...harap2 amoi cepat benti guna drypers...di sebabkan amoi da 2 taun, aku amek keputusan tukar susu yg murah..nasib baik ok je kat dia...bila bigger dot da besar, baru aku fikir nak cantikkan umah..skang ni, pakai apa yg ada je...& x terlintas nak reno umah lagi...cukup luas kawasan jajahan aku skang ni yg nak kena bersihkan...aritu en somi tolong mop satu rumah, baru sambung mop kat bawah da mengeluh sakit pinggang "hai bang itu belum rasa pegnen lagi" nanti en somi kena tambah rajin pas bigger dot kuar...tambah2 skang amoi amat suke main bedak yg aku simpan utk bigger dot..mengisai tu jgn cakap le..start dari pandai berpaut sampai skang ni ha ..adoi, penat nak kemas...

ada org tegur my perut da jatuh skit...bigger dot kalau bergerak mmg terasa bergoyang aku ni...kuat & aktif betul...tah2 nanti dia yg buli si amoi...cian amoi ibu ni...smalam x dapat main langsung ngan amoi cos da tido & sambung tido smpai pagi tadi...

aku banyak baca pengalaman org bersalin..tapi dlm hati aku x fikir sangat pasal sakit masa bersalin...tunggu ajela masa nak bersalin nanti camane rasanya...yg penting sakit tu x terbanding dgn anugerah Allah pada kita...rasa berbaloi sangat dgn 9 bulan bawak perut & sakit bersalin tu.. x sabarnya nak jumpa bigger dot...& kadang2 ada rasa nak mengandung lagi..ha ha...opsss kena buat ekonomi test dulu...bukan apa, org kata mengandung la masa umur kurang dari 35 cos badan ok lagi...tapikan skang pun aku rasa penat, agaknya kalau pegnen lagi skali double penat dari skang kot...tui x?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan