Isnin, 26 April 2010

amoiku di serang sawan

hari jumaat aritu g cucuk raid & peksa amoi skali kat klinik alam damai...amoi ada bisul & demam skit...entah kenapa aku x bape risaukan amoi...tengok aktif je, pastu mlm tu gelak2 tengok mr bean...aku pulak sibuk suh en somi pasangkan langsir...kul 11 lebih, amoi tiba2 kejang...trus aku jerit & en somi suh bawak masuk bilik air...mmg kami basah lencun ngan air...en somi cal along aku & along dia & panggil yusman, jiran depan...nasib baik ada jiran kan...kalau x, aku x tau nak wat ape...walaupun ada pengalaman tapi x sama..isteri yusman, intan suh basahkan tuala & balut & bw g hospital...en somi bawak kat kpmc je...

x lama pastu along datang...en somi cal suh packing barang amoi & aku packing barang raid skali, mintak along jaga..nasib baik susu beku banyak...raid pun mmg tido x bangun2..alhamdulillah...

aku smpai kpmc, amoi da pun sedar..peg perubatan da cucuk tiub nak masuk air...tapi masa ni amoi penat/lemah...admit masuk wad...


ni masa kat wad...masa ni da x demam, tapi takut tiba2 demam...letak la kain basah...masa ni along ejai pun ada skali...kawan en somi, si ajak yg demam macam x demam pun datang...dlm kul 3 pagi aku da start ngantuk...en somi berjaga smpai kul 5 pg...suhu amoi pun da normal...badan amoi just selimut kain napkin +selimut hospital...


ni br bangun tido...tengah tengok tv...pakai sluar je..baju x leh pakai..suh pakai slimut dia x mo...

mula2 bole la baring2..pastu siap, aku main tolak2 besi penyangkut air tu ikut amoi...adoii penin pala...kejap sane, kejap sini...dia bukan kira sakit ke tak...yg aku ni takut kua darah je tempat jarum tu...dr cakap, pasni hati2 cos bole kena balik...
patutnya aku nak balik sblm makan tghari..tapi x taula nape lambat sangat...mula2 alasannya dr x isi borang report, staf tu suh amoi stay 1 ari lg...ait bukan masalh kamikan...pastu insuran company en somi x reply2 claim yg di fax...lamenya nak tunggu...dada aku da bengkak & susu aku ni asik mengalir...nasib baik baju hitam & pakai sweater...fikir raid lagi...walaupun x mragam, tapi anak kan...
skang yg paling x puas hati ialah nasihat staf kpmc iaitu insuran company cover 20% je...tapi sbenarnya x cover sebab kami amek bilik sigle...insuran company reject sebab kami tukar bilik?..emm pelik kan..xpela..kami minta agen insuran amoi uruskan claim ni...apapun amoi da ok...dan harapnya sihat sentiasa...amat terimakasih pada yusman & intan...along ejai & kak ina yg bagi temperature..dan alongku yg menjaga raid...serta sokongan moral si ajak...hanya Allah yang dapat balas jasa kalian...
....sebrutal2 en somi, ada lembutnya...

2 ulasan: