Jumaat, 14 Mei 2010

amoiku sayang

maaf le entry yg emo aje aku nih...jom le layan gambo aksi amoi comel ni pulak..


anak dara ni nak mandi pakai bath tub pulak..nak suh kua susah le amat...last2 aku takutkan dia dgn cara tarik flush jamban tuh...bunyinya yg kuat wat amoi takut..he he kurang stress aku..



masa kecik2 x mo duduk..



skang x mo turun pulak...nasib baik g giant aritu x merengek nak naik stroller ni..aman raid dok dlm tuh...




aksi silang panggung




dapat nenen, dok depan tv & zzzz..ramai yg menegur aksi amoi nih...apapun amoi tetap cute...gambo aksi raid x sempat nak amek lagi...sedih skit bila air susu ada tapi raid x mo minum direct dr aku..agaknya da sedap minum susu formula...masa malam je dapat bg...

esok genap raid 3 bulan...kadang2 rasa cam tak sabar nak tengok raid pandai itu ini...tapi bila da pandai agaknya makin kurus x aku? he he...

nak menyelit skit mende len...aku seorg yg lembut hati..tapi hati aku terkadang jadi keras bila family terlibat sama...ianya agak complicatedkan...biasanya hati aku akan sejuk jugak tapi makan masa...@ be just let it be...biar masa yg menentukan...ya Allah ampunkan lah aku yg serba kekurangan ni...

cita2 ku pada raid
1) menjadi anak yg kuat
2)menjadi pelindung kpd kakaknya
3)menjaga keluarga kami
4)menjadi ketua, sekurang2nya ketua keluarga yg berwibawa...

cita2 ku pada amoi
1)menjadi anak yg kuat
2)dengar cakap ibu & abah
3)menjadi anak dan kakak yg baik

semoga

2 ulasan:

  1. ooo.. ani macam ila ek
    sulung girl
    no 2 boy

    bestkan ada dua ..sepasang pulak tue
    mula2 kelamkabut tapi sekarang dah ok

    ila pun bercita2 nak fully bf
    tapi terdapat beberapa kekangan meyebabkan niat tue tak tercapai (bukan alasan tapi terpaksa)
    tapi ila puas hati jugak sbb untuk arief hampir 5 bulanlah dapat susu badan walaupun campur2.dulu amana langsung tak merasa

    dulu ila rasa tertekan sanagt sbb tak dapat bagi bf banyak2+lama2 sbb cita2 tinggi nak bagi samapi 2 tahun
    tapi bila krol pujuk2 & at the same time ila makan ubat doktor krol cakap "itupun dah cukup bagus sbb arief dapat lagi banyak dari amana"
    lepas tue ila perlahan2 terima kenyataan semua dah ditentukan
    lagipun arief pun sihat & bijak minum ANMUM!!!

    Ani boleh cuba lagi selagi ada susu..lagipun baby 3 bulan masih boleh dipujuk. Kalau dah ada gigi macam Arief ne..aiyaaaaa... dia pulak gigit kita...tapi ila bagi jugak..malam2 kalau arief nakmanja mmg dia meyusu jugak..

    Tapi kalau dah cuba2 masih tak dapat jangan tertekan okies.. sebab yang penting anak sihat
    (Ayat2 pujuk diri sendiri jugak ne haha)

    BalasPadam
  2. kelam kabut tu mmg wajib la..tapi da dkt sbulan kije ni baru rasa ok skit...trauma hilang susu tu mmg x ilang lagi..tapi insyaallah kata2 smangat ni bole naikkan smangat kan...org x kena mmg x faham, tau kondem je...x pela, stakat skang raid still breastfeed every night..hopefully dpat lagi banyak2 bulan utk breastfeed..

    BalasPadam