Khamis, 20 Mei 2010

citer jiran lagi

waa...penatnya ari2 keja punch kad nih...dari tren masjid jamek aku ada hanya 10 mnt nak sampai tingkat 33 @ 31 pastu guna tangga ke tingkat 32...pastu nak turun beli sarapan kena guna tangga ke tinggkat 31 & baru naik lif...nak kata kurus, aku rasa kaki je kot..ha ha ha...

pagi ni en somi masuk je keta trus kata smalam ada citer best..tapi x nak citer depan amoi, nanti kita mengajar anak mengumpat..he he macam2 le en somi ni...

pas antar amoi & raid...aku pun trus insist en somi...citer la...pasal jiran "kesayangan" ropernya...smalam CEOnya ..aljabbar tu datang umah jiran nih...ait heran nih..mesti kes besar...takkan pakcik ketua taman nak ngadu kat ceo dia pasal prangai x best tu kan...hal company ropernya...ni bukan en somi buat citer...tapi hasil jawapan 2 org pembantu ceo tu...kes berkaitan ngan company...emmm aku x mo letak pasal apa..nanti org2 kat taman ni mesti tau jugak kan...

dengarnya kat fb taman ada yg kata jiran ni nak pindah...tapi bila la tarikh yg sbenar agaknya...harap2 nanti pengganti penyewa ni ok la...aku x doakan yg x baik pada jiran ni...tapi terima lah qada' & qadar Allah dgn redha..jgn la nangis2 dlm umah smpai dengar keluar umah..malu la...awak kan pompuan...cakap pun slow2kan skit...tambah2 cakap ngan lelaki...

manusia ni hidup kejap di atas, kejap di bawah...hari ni gelak2 jgn ingat gelak tu sampai bila2 kan...sentiasa la beringat...jgn terlampau suka, jgn terlampau duka...hidup ni singkat je...sabar itu lah ubat yg paling mujarab & mengadu lah pada Yg Esa...nak hidup lebih bermakna..kahwin & dapat anak...& jagalah ahli keluarga baik2...insyaallah Allah kurniakan bahagia utk kita...emmm jadi ustazah pulak aku ni...

3 ulasan:

  1. eh, kita dgr gak ada kecoh2 smlm. sempat le ngintai dgn cik chem. hahahaha.

    apa cerita ek? nmpk cam diorang punggah barang2..tp mmg kuat la suara. tp kekadang kesian gak tgk..ntah la..masing2 punya bahagiankan..doa semoga kita sentiasa di bawah lindunganNya, agar kita tak terpesong dari segala hal..

    BalasPadam
  2. Moral of the story.....jangan cakap kuat2 tengah malam2 buta koz ganggu jiran nak titon

    BalasPadam
  3. dengarnya macam kes aniaya co...tapi en somi tengok ceo tu dok senyap x cakap ape...marah kot...kotak yg diaorg angkat tuh sume co punyer & rege belas2 rmk...so yong faham2 aje la..kang aku tulis trus terang takut ada org x puas ati plak...mana tau si jiran ni jengah blog nih..he he

    BalasPadam