Rabu, 19 Mei 2010

gamba putera & aktiviti puteriku



inile aktiviti amoi kat kampung...tengah teman uwan dia bagi makan ayam..jap lagi dia pun join ayam dlm kandang tu...& aku pun yg dlm pantang ni terpaksa mengikut masuk nak tangkap amoi ni...dulu kat blakang tuh ada sungai..cantik sangat..tapi bila start korek...jadik berlumpur..last2 banyak lalang...pastu yg kawasan yg nampak macam utan tu bekas tapak sawah padi...seingat aku sawah tu ada sampai aku darjah 2 kot...skang jadik utan tempat mainan monyet & kera...tu yg aku takut tu...takut monyet usik anak aku...takut nak bayangkan


ok la layan aksi raid pulak...

anak ibu yg da botak..ummmpp




mata raid yg mulat...




pipi raid yg tembam...



mulut raid yg tomei...siap jelir lidah yer nak amek gambo ni..




raid...ba chak!!




alamak anak ibu terkejut pulak...

5 jun ni , anak pakcik nilai kawen...pakcik ni siap cal aku, mengajak anak dia kawen..hu hu..aku ingat lelaki mana yg tepon aku, pastu trus sebut nama aku...terperanjat tau...trus kua "sape nih?"..skali pakcik ropernya....pakcik & makcik ni loving couple..mana2 g tetap bersama...abah ni cukup rapat 3 bradik..paklong, pakngah(abah) & pakcik...mereka ni la yg melindungi mak itam, adik abah yg jaga arwah nenek sampai akhir hayat...biasa la org dulu2 banyak tanah tapi x da wasiat..saat org len x amek port sangat pasal arwah nenek, mak itam & arwah suami dia jaga...bila arwah nenek da pergi, baru le sibuk nak tanah..nak tanah kawasan yg elok2 je...tanah sawah x mo cos slalu banjir...entah la manusia kan..walau adik bradik tapi hati len2...saat ni mak itam dapat tanah yg diaorg brebut ni...tapi kalau 3 abangnya da x, aku pasti isu ni akan ada balik...masa aku pantang aritu hot jugak pasal nak tambah kuasa nak tukar nama...tapi bila 3 bradik masuk campur trus senyap...brani buat la...
abah kata insyaallah anak2 abah ok pasal harta...entahla, stakat ni xda sapa yg nak amek port pasal reta yg abah ada...kalau ikut aku, usaha la sendiri kumpul harta...kenapa nak cepat senang minta harta pusaka kan...x kemana kalau niat tu mmg x baik...tapi kadang2 manusia boleh berubah hasil hasutan org len & keadaan sekeliling...berdoa la kita termasuk dlm org yg sedar diri...
citer balik pasal pakcik & makcik ni...diaorg ni mmg sentiasa tergolong dlm org rendah diri...dulu masa bujang, x da sapa nak jadik kan pakcik menantu...stakat kije kilang kayuh beskal je...tapi mertua pakcik ni yakin ngan pakcik..dapatle kawen ngan makcik yg smpai skang cam awet muda je (hasil penceritaan abahku)...mmg sejuk le mata tengok makcik ni...aku rasa org yg perlekehkan pakcik mesti nyesal cos, pakcik ni sbenarnya rajin & berduit...antara pak sedara aku yg berjaya atas usaha sdiri...ada jugak pak sdara yg cakap pung pang tapi..paham sdiri le..yg jenis nih mmg jarang nak tau pasal aku yg sonyap ni...& lagi sindir mak "hidup kak ngah ni dari dulu x brubah pun" dari segi pemahaman mak aku, hidup kami macam x senang dari dulu smpai skang...entahla...pada aku yg melalui hidup bersama2 kluarga aku ni, hidup kami alhamdulillah smakin bertambah rezeki..duit, zuriat, kesihatan...yg penting bahagia...kan kan...

nak selit skit kata2 len...masa aku buat blog ni, pembaca setia cume en somi & 2/3 kawan je...so tujuan aku cuma nak letak perkembangan anak2 & aktiviti kluarga serta luahan hati shj...so pada sesiapa slain pembaca setia tu yg terasa hati ngan tulisan aku, harap x usahla baca..ye...terus terang cakap, aku mmg org yg selalu terlepas kata & banyak kesilapan...

6 ulasan:

  1. Xpe....x kacau orang n x sakitkan hati orang... jangan ade mcm 2-3 org tu,x tau asal usul cite,tetiba nak tambah kuah....kalo betul xpe tp backing plak pd yg x betul......hmmm mcm tu pon ade ke....biaule 2-3 org ni nak kate syok sendiri pd blog sendiri tp xpele.... org lain ade lg yg nak sharing ttg blog ni....

    P/s:jangan sampai saye jumpe itu 2-3 org,mmg susah jdnye.....

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. chumelnya raid!

    suka chem panggil baby2 dari dlm umah.minat benor dia hehehe

    BalasPadam
  4. terasa? sapa yg terasa?? baca pun tak dijemput jangalah baca ..kalau tak baca..mesti tak terasakan??...
    tapi sbb ila hati kejung ila boleh baca hari2 haha

    BalasPadam
  5. en somi..
    sabar ye...nanti darah naik pulak

    yong ibu chem..
    doa dari chem nak adik jugak tu...insyaallah pas azie turn yong pulak

    baby...
    biasala...dunia blogging ni kan macam artis..he he pasni kena bagi kenyataan ikut ayat artis tau..no komen...ha ha

    BalasPadam
  6. hikhik

    kita kan memang artis!!

    artis pada suami & anak2

    artis kan role-model
    (sapalah buat artis jadi role modelkan?)

    ayat2 artis "no-komen2""i will sue u" "see u in court" cehhhh..geli mak..nyah...

    BalasPadam