Rabu, 12 Mei 2010

kesabaran itu ada ganjarannya

masa berpantang adalah masa yg paling mencabar emosi aku nih...bukan stress kat bb kecik, tapi kat bb besar yg comel nih...bertuah sungguh anak aku nih...macam2 mende dia buat...ni le antara kenangan tuh...

ni namanya ikan haruan...si copit g tolong menimba...dlm berjam2 menimba tuh, cuma bawak balik seekor ikan haruan nih...mak biasala bebel je...pastu letak dlm sinki..pagi esoknya dia lompat2 sampai masuk bilik mak...masa ni idup lagi ni...


ni amoiku..saje je aku letak kat situ..he he takut dia ngan ikan yg still gerak tu...



ok...x bole nak gerak ye...pagi2 da bukak suar nak mandi...penat aku melayan budak ni...

amoi ni kalau stakat kena gigit semut api tu bukan tau takut ke, nangis ke...kuat betul dia ni...mak aku dok gelak aje bila dia kena gigit..biasale da jadik best friend atuk ngan wan dia...bagi ayam makan..lari2 dlm kandang ayam...uii penat aku mengejar..kalau kita marah, dia sebut nama kita trus rasa sejuk balik...bijak anak en somi ni...en somi pun bole lembut ati tau..ha ha..

banyak kali amoi terlepas ke jalan..tapi yg kali terakhir tu mmg aku rasa sangat2 takut & sedih...hampir kena langgar keta..nasib baik abah aku sempat tarik tangan...trus wat keputusan nak anta bukit bruang..aku da cuba sehabis baik jaga dia...tapikan x anta pun, cos en somi tak sampai ati tengok aku da nangis2..he he...

dlm masa ni jugak, aku x dapat tahan rasa marah aku pada amoi...mmg banyak kali kena pukul ngan aku...bila da lame2 tuh tiba2 aku sayu..sblm ni aku x penah pukul amoi kuat2..skit2 tu ada la..lama aku fikir balik nape aku lepaskan marah aku pada amoi kesayanganku ni..amoi x salah, aku pun x salah tapi cara aku yg salah...dengan itu aku banyak berdoa Allah bagi aku kesabaran utk menghadapi kerenah amoi ku..dan hasilnya, aku da jarang sangat pukul amoi..amoi pun da makin ok x macam masa mula2 dapat adik...aku kena faham, amoi mungkin terasa kurang di beri perhatian...


bila da ada anak ni, baru tau..walau penat, sakit hati kita pada anak, sayang tu melebihi segalanya...aku x sanggup berpisah selagi aku sihat & mampu jaga anak2 aku nih...biar aku susah, anak tetap keutamaan..itulah yg abah slalu cakap...kadang2 kita sbg anak trase ngan mak bapak kita, tapi kasih tu tetap ada...cuma x ditunjuk secara terang terangan...kalau kita asik fikir kita di pinggir, itula yg akan terpahat dlm mind kita...just think positif tau...

ok now pasal raid manja bucuk aku nih..



gambo sblm cukur rambut..baru aku prasan anak aku putih..ha ha ha..



penat aku panggil, x mo gak dia pandang camera hp nih..skang da pandai di agah...alhamdulillah raid ni senang di jaga...da kenyang trus titon..jarang dia meragam mintak dukung..just like his sister gak...da besau ni, siap le...full package dia bagi...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan