Selasa, 25 Mei 2010

perkembangan raid

beshnya kalau en somi ada kat umahkan...hari sabtu x g mane2..dok kemas umah & en somi tolong jaga anak-anak comel ni...hari ahad g umah mizi(kawan en somi) kenduri cukur jambul...kat ulu langat...panas skit..tengok bb gegurlnya...nampak beza berat ngan raid...comel sungguh...berat skang macam berat raid masa lahir...xpe gegurl...

then bawak raid cocok 3 bln & check amoi...asalnya batuk tapi bila da kena panas, minum pulak air sirap sejuk..demam la pulak...

malamnya bg amoi ubat, dia pun tido...raid x demam...masa ni karpet sume da simpan...x tau bila nak pakai balik...cos amoi batuk, raid selsema..pakai la tikar buluh tuh..

dlm kul 2 pg, raid mragam...ingat nak susu, then pegang kepala..alamak panasnya..mintak en somi amek temperature yg letak kat tinga...ya Allah 38.6...trus terbangun amek ubat & tuala basah...takut betul la kalau panas2 cam ni...da ada temperature tu 5-10mnt skali aku check..badan da x panas tp temp masih demam cuma makin lama makin kurang...kul 3 baru ilang demam...lega skit, baru leh tido...hasilnya, isnin el bersama en somi...tp mmg budak tomei dua org ni on of demam...asal suhu lebih 37.5 je, aku bagi ubat...x mo sejarah berulang kembali...

jom layan gambo pulak....


ni cd amoi yg aku beli dulu2..cheh cam lama sangat je aku beli...he he...sbenaunya mmg niat nak pakai balik...nak jimat kan...mmg kalau dok umah, biasanya amoi cuma pakai drypersnya 1@2 keping jer shari...okla tu...mama amana bg tips camne nak cd lebih serap & dia pun da start berbisnes...emm kawan keliling nak giat berbisnes...aku bila lagi agaknya? he he cam ada tokoh je bunyik...for cd ni, aku nak pakai kan kat amoi dulu, after 5 or 6 month baru ajar raid pulak...nak suh amoi blajar cepat ke toilet...




amoiku...nyenyaknye titon...emmm intan payung ni...tengok adik buat ape pulak..




oo... teman abah yer...




ba chak...



ba chak...nape raid tengok jer? abah ensem x?




prangai baru raid adalah menjelirkan lidah yg tomei itu...

berat raid cuma naik 100gram jek...5.9 kg..alamak sedihnya...masa amoi, naik banyak jugak...tapi sbenarnya zat2 yg raid dapat pergi kat tulang & kepala...raid x mengembang cuma memanjang & membesarkan skit pale dia..bukan besar kepala ye(degil)...patutla aku rasa cam panjang je kalau pangku tuh...
kejadian smalam
amoi usik pale raid...
aku=panas x kepala adik?....panas @ tidak?
amoi=tidak papash..!!!
papash=panas
aku rasa macam nak gelak pulak..tapi bangga cos dia da mula bercakap x pelat...

raid da x mo pulak susu dulac tuh...so aku & en somi decide tukar anmum...tukar botol & puting skali...kalau ikut 2 ari yg sudah...bolehla dia minum...nak tambah susu badan? aku trauma...x mo rasa kali ke-2 ilang susu secara tiba2..x pela..wat masa skang bekal waktu malam masih cukup...x payah en somi tolong buat susu...
kadang2 aku rasa bestnya umah stingkat...tapi nak sangat umah 2 tingkat kan...xpela, rezeki Allah jgn di tolak...emmm penat nak bersihkan...nak sapu, mop, cuci toilet...cepatla amoi besar, tolong ibu ni...
smalam aku terdengar jiran sbelah berkata2 (biasal sora speaker kan)....x ada duit nak makan...en somi kata, ajak la makan sama kat sini...ha ha sungguh prihatin jer bunyik...pastu en somi sambung lagi...tapi xpela biarlah rahsia...xmo tulis kat sini...sensored!!!

2 ulasan:

  1. haha..
    ila pulak wish nak umah 2 tingkat
    tapi umah sekarang tak sanggup nak tinggal
    persekitaran amat damai pada ila..
    umah pulak paling atas so sunyi
    ila dgn amana yg memekak kat atas tue..
    amana siap naik basikal hujung ke hujung

    tapi bila anak bertambah nakla umah besar
    tapiiiiiiii...
    larat ke nak naik turun
    lagila sakit belakang ne.....

    tgoklah rezeki allah bagi nanti
    ada umah baru ok takde pun ok
    bersyukur sangat dgn apa yg ada

    BalasPadam
  2. ramai skng org guna CD tu kan..bagus CD ni. selamatkan persekitaran anda. hehehee

    BalasPadam