Isnin, 17 Mei 2010

tag-tag

tag dari mama amana
first time jawab tag ni...dulu ummi faiq ada bagi tag tapi x terjawab pulak sampai skang...

1) siapakah diri anda di rumah.

aku adalah seorang ibu pada 2 org anak & isteri kpd en somi...& tukang kemas barang mainan amoi...kalau x larat, en somi yg akan tolong kemas...

2) siapakah diri anda disamping rakan

seorg kawan yg boleh di bawa berborak & berbincang terutama pasal sistem baru...ala boring tul

3) benda yg anda idamkn blm tercapai

banyak rasanya
*nak cantikkan rumah-beli langsir baru, beli katil & tilam, beli sofa 3 sitter, gantung frame gambo, tanam pokok yg cantik2--aiyoo manyak lagi tapi sume nak duit je...
*nak tambah duit dlm asb...huhu asik kua je..
*nak amek lesen keta spy en somi bole bg keta idaman kat aku..mini cooper s..he he
*kalau bole nak berbulan madu lagi...bole x en somi?

4) Siapakah nama pasangan anda- mohammed rizwan abdul latif
dulu aku slalu salah eja, asik kena tegur ngan en somi...

5) 5 perkara yg anda suka ttg pasangan anda
okey...

1-kalau aku x sihat, cukup amek berat...tapi da 2 anak ni aku kena sesuaikan diri...xle manja sangat...

2-makan apa yg aku masak...kalau x sedap tu makan jugak tapi x tambah ..faham2 sdiri la

3-cukup amek berat pasal mil...tiap minggu adala 3-4 kali tepon umah cakap ngan mak dia..

4-pujuk aku kalau merajuk...di sebabkan aku x kan okey slagi x di pujuk...buat lagi aku majuk ye..

5-x berkira pasal duit gaji...aku mmg tahu mana pegi duitnya...yg pasti sume di kongsi bersama

6) bile tarikh anda couple

alamak...x ingat le pulak...cuma yg paling aku ingat ialah balik dari kursus di pangkor pada penghujung tahun 2005...masa ni aku nampak en somi macam da transform jadik org len...he he sukernya(gatal skit).sampai le skang...tapikan smpai skang en somi berahsia sejak bila dia mula suke kat aku ni...

7) Apakah kenangan paling pahit bersama pasangan anda

yg ni malas nak ingat...kalau boleh nak padamkan dari kotak memori...

8) lagu tema cinta anda

lagu?...entah banyak sangat en somi bagi masa saat bertunang dulu...x dapat simpan cos hp da x da..

9) Apa perubahan yg anda ingin lihat drp pasangan anda

aku harap en somi akan-
1-mengurangkan rasa marah pada amoi...kesian dia asik merajuk & menangis...tapi aku tau en somi sayang kat amoi...

2-berjaya sbg ahli amway...cos da banyak masa diperuntukkan...

3-menolong aku menjaga raid pada waktu malam...bezanya masa amoi kecik2 dulu...dulu en somi akan bangun kalau terdengar amoi nangis, mungkin skang penat layan amoi kot..

4-berjaya mengurangkan tido siang...aku boring x da teman borak...

5-menolong buat kije umah...beshnya kalau en somi tolong basuhkan toilet ke, mop 1 umah ke...

6-mengurangkan aktiviti luar...alhamdulillah skang en somi da jarang kua malam...tapi kadang2 kalau kua mmg amek masa jugak...penat nak jaga 2 anak kan...

apapun, aku bersyukur dgn keadaan skang...susah senang di kongsi bersama...harapanku kebahagiaan ni dapat kekal lama....

10) saya nak tag..
yong ibu chem...mama kyra...

4 ulasan:

  1. Tunggu zx10 or 1098 kua dulu baru bley beli itu cooper s

    BalasPadam
  2. Honeymoon?????bleh sangat2....2011 kite akan naik MEDITERRANEAN CRUISSE,g europe for 1 week..insya'ALLAH....for free....tp kene keje keras sket dlm mase setahun je

    BalasPadam
  3. uuu...lamenyer nak dapat keta...kalau dapat naik kapal tuh..nanti mesti rindu ngan amoi & raid manja bucuk ni...

    BalasPadam
  4. oh ada homework utk kita ye. hehehe nanti klu pree, kita buat ek.

    BalasPadam