Selasa, 8 Jun 2010

kenangan di itm melaka

teringat masa blaja kat itm mlaka dulu...sbenarnya banyak gambo tapi cam x sesuai nak tepek kat sini...yela da jadik mak budak kan...rindunya kat room mate..expecially makcik kc, ija & ila...



gambo x clear

aku yg sbelah tudung merah...masa ni camping kesatria kat gunung datok, negeri sembilan...ni jalan masuk..bergambo dulu sebelum jalan kaki ye...tah bape km agaknya kena jalan...seronok, saja menggatal nak ikut..masa ni makcik kc & as jadik komander & incharge masa camping ni...aku, ija & zula ikut skali...kami je part 6, camping ni utk part 1 kot..emm da lupa la...



part yg paling best adalah, masa pasang khemah tu kami dimarahi sorang budak komander pompuan & kawannya yg bukan komander yg tumpang semangkuk...amboi lebih nampak...budak part 2 marah budak part 6 ye..masa ni kami sengih je..kuang ajaq budak ni...pastu kami ngadu kat kawan2 kami...salah buli org nampaknya...then dua2 datang mintak maaf...itula nak marah org pun tengok la dulu...kan da org x suka...



camping mmg best..ingat lagi aku ngan zula basuh beras kat sungai...aku tanya kat umah basuh beras bape kali? jawap zula 3x...kami pun basuh 3x..then as dari atas bukit da jerit...lamanya basuh beras...len kali kali kalau time camping camni basuh skali cukup...mana kami tau...tapi x de len kali..nile kali terakhir bercamping...





ni pulak masa aku part 1...malam dinner blok dang anum...buat kat dewan makan je..persembahan pupet...aku kat mana ye? yg sluar merah tu le tangan aku...mmg klakar..so kami menang persembahan malam tu...penat berlatih, x de skrip pun tapi diorg ni mmg slamba..aku mampu jadik kaki je..he he...& kain putih ni sparuh adalah cadar aku...mana aku tau itm bukan macam asrama sekolah..along iye2 jahit kan cadar...tup2 masa pasang cadar kat dorm, org len punya le warna warni, aku cam budak sekolah pulak...sib baik ada yg seangkatan ngan aku... budak yg berbaju kuning tu da meninggal, arwah sabrina...





ni pulak kat bilik kami..inile room mate aku dari part 1 smpai part 6...masa ni ada pijama party..baju aku tu makcik kc punyer...tiap2 akhir sem biasanya ada je level buat sumthing...biasanya ada makan2 & main2 macam baling belon air...& terjadik le kes baling kena tv..trus tv rusak..tapi bukan aku & the gang le...


sronok nya masa zaman blaja..x da tanggung jawab len slain blaja & blaja...tiap awal sem soklan penting..."ada repeat paper x?" hik hik...org macam aku biasa la..msti ada..aku pun x taula...amek dia, bole kantoi acc 1 masa part 1...tu la org blaja ko tido...kan da kantoi...

soal jodoh..cuma ila yg kawen ngan partner dia...lupa la aku nama timangan laki dia ni..tapi kes cam aku..eh! same lak citernya ye...kawan become somi...dari part 1 berkawan...ingat lagi masa abes sem, nak balik umah...kawan(somi) si ila ni tunggu punya la lame kat padang tepi masjid kat dang anum tu, nak balik sama ngan ila ni...penat room mate cakap ngan ila yg budak tu panggil...tapi ila kata ala biarla...nanti aku pegi la...last2 budak tu nekad nak g dorm...cepat2 ila g tahan...tu la suka lagi siap lambat2...

banyak kali jugak aku review blog pasal itm mlaka jaman aku, tapi x banyak..apa yg aku tau dang anum da jadik blok budak lelaki...emm sayangnya..dulu blok ni agak privasi cos satu2nya blok yg terpisah dari blok pompuan yg len...kalau ari jumaat tu, bole intai budak lelaki g smayang jumaat...hu hu gatainya...ikut logik, masa ni le kita tau budak mana yg datang awal @ x datang langsung....
kalau dating2 ni biasa la tapi x dengar pun pasal tangkap basah..kes lg besar ada la, kes branak kat bilik kalau x silap aku...tapi ramai xmo bukak mulut...tau2 da ada ambulan..
masa part 1, x ingat sama da sambutan hr merdeka @ menang bola, budak lelaki berkonvoi satu itm..ada yg dok kat bonet blakang pegang bendera...cukup 2 round, ada keta peronda follow..hu hu x pasal2 ada escot...tah kena tindakan kot mana yg dapat di tangkap...kes pengharaman mercun...ada pulak masa tengah pengguguman pegawai hep kat masjid pasal "jgn main mercun" time tu gak budak lelaki ni g bakar mercun...nak tunjuk konfrontasi la kot...nak tau mana datang stok?diaorg letak dlm lori yg hantar barang2 kat dewan makan..so brilliant otak budak2 ni..
nak citer mmg banyak..& banyak yg aku da lupe...lagi satu, tilam kat bilik mmg best...tu yg malas nak bangun g klass...x penah lagi aku jumpa kat kedai yg jual tilam gini...berat gile...kalau klass kul 8, liat tul nak bangun...kalau klass kul 2 ptg, kul 1.45 la nak smayang & siap2..just 5 minit je dari bilik nak lalu tasek, naik tangga & daki tangga kat ba(bangunan akademik)..
apa pun sume ada pengalaman masing2...

1 ulasan:

  1. haa da ingat nama kawan (somi) si ila....jibeng..ni sume gara2 ragging

    BalasPadam