Khamis, 6 Januari 2011

cacatan di kuala kubu..kem bina semangat...part 1

9 aribulan taun lepas..2010(hu hu makin tuo )...aku g kat sini le....dlm risau2 nak tinggal anak, tinggal jugak...datang tanpa prasaan suka...tapi sebab da sampai kat sini, kena carik part yg sronok...actually mmg sronok la...banyak aktiviti luar...meh aku citer melalui gambar...gambar ehsan dari urusetia...harap aku ni...xdo kojo nak ngusung kamera..



ini aktiviti pagi...senang diri, jaga sedia..dan baca ikrar...yg duduk berempat kat depan ni bukan semua ketua ye...penghulu cuma razi yg pakai suar merah ni...yg 2 org tengah ni x ingat ikrar...yg baju pink tokok tambah lagi ader la...heh heh...then aku yg ujung tu berlengan putih ye tawan2...roper2nya aku masih ingat ikrar...haaa...boleh menurun ilmu kat amoi & hero tomei nanti..



ni pas senaman...acara larian bebas...ponek tau da tuo2 ni nak berlari2 camni....


ni group aku...golok keramat...tah aper yg keramat agaknya..lantak le..nampak cam bintang tapak suleman kat bendera tuh? asalnya mmg tapak suleman tapi nak panggil bintang gak..he he



ini penceritaan asal usul nama golok keramat...bagi aje mik kat si mira tu...menjela2 la karutannya..x ingat aper lawak yg ini...



upacara masuk air...kono dondo tau...bak kata mazlinda, air kodok!...busuk wei...



si ajue...alah ayu tul...amat hati2 ye...xle kene pokok,tiang dua batang tu, turun kaki kena betul...kalau x masuk kolam kodok lagi...
yg ni patut yg awal tadi..adoi tengah panas ni en syam oii....paneh
upacara berendam tah yg ke baper kali...
ini aktiviti memanjat dinding...x bole pegang tiang..tapi kali ni x kena denda..penat ok asik denda je...


then ni pulak...ooo alahai berlumpur pulak...x pasan ina kat blakang...ok abes aktiviti tengahari sebelum g smyang jumaat....mandi lame kasik bersih-bersih...


ini yg petang pulak...org pertama yg turun....sora gigil..heh heh




ni le aku...x takut sangat...x setinggi sungkai , x perlu lompat & turun pegang camni, x baper gayat...pada aku le..



aktiviti berjalan malam...sebelum aktiviti bermula...wajah ceria....



kebetulan blakang razi...tengah bagi password..



ni kat atas bukit...masa ni gelap gelita...mira tengah belek epal yg telah di gigit oleh semua org...flash ni mmg kuat....kena tutup mata even bukan amek gambo aku yg belah sane...
pastu adalah acara berjalan sendirian...ooo gelap tul...sian kathy, terjatuh...mmg banyak lubang....kebetulan aku jalan ngan munirah...tapi setapak2 jalannnya...mmg setiap stesen ada org...tapi gelap okeh...muka dekat2 pun x nampak...kat sungkai dulu terang la jugak..tapi lalu sebelah kubur...ehh berani jugak aku masa tu...tanpa pandang kiri kanan le....
then sampai kat bawah, ingat da sampai kem...aku nak kencing x tahan ni...ropernya belum lagi...masa ni mmg lame...aku turun tu dlm kul 4...merasa la tdo atas tanah...nasib baik x de semut tapi agas banyak le hurung muka...sebab masa x de, yg last2 tu jalan ramai2...emmm x aci la...then berjalan balik kem kul 6...dapat tdo dlm dekat sejam kot...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan