Selasa, 11 Januari 2011

dari tokyo, jepun

perkara pertama adelah...sejuk beku....muka, badan da start kering....nasib baik en fairus ada kat sini..x dela tercarik2 tren nak ke tkc...dari narita airport ke tkc kena change tren..lebih kurang sejam lebih perjalanan..kawan2 nanti pesan kat kak ani kena pakai inner & muffle tau..aritu en fairus x pakai muffle da dapat demam...

matahari ade tapi sejuk tetap sejuk...awal2 lg en fairus kata kat sini mmg x de snow...ehh aku baru brangan nk bergambo landing atas nyer...hu hu walaupun suhu -5...

besok akan start kelas...hmmm kat sini susah nk communicate jugak...aku ni mmg x pndai...staff kat tkc ni pun same gak...banyak tulis2..bg peta tu tunjuk2 je lebih...

tadi dapat call en somi..hero tomei demam..ala anak ibu sorang ni...nape sayang?x smpai 24 jam ibu tinggalkan...aku da mula nk nanges ni...harap2 ok la moncet ni..kalau aku minta en somi cuti bawak balik mlaka bole ke? hu hu...

mmg bosan dok sorang2 ni...td aku tengok csi...bayangkan diaorg cakap jepung..heh heh..wat2 le paham...kat mesia lagi best utk org luar negara travel kan...da beli prepaid rege 2000yen lebih krang 75 henggit..bil tepon aku x penah cecah setinggi ni lg..tp dr aku roaming, baik beli yg ni je..mesinkad pun dlm tkc..tepon guna dlm bilik je..

gamba-gamba ni nantila...x bawak pulak wayer nak smbung2...

aku ni x tau pulak ubat gigi x bole bawak kat beg sandang..sedap je dia amek & buang..banyak lagi tau..naseb baik berus gigi x buang same...tadi baru beli sensodine yg x de sebutir pun tulisan selain jepung..corak je same...dlm 700 yen lebih..lebih kurang rm 25 kot...mahalkan..kat mesia sensodine yg paling mahal dlm 15 henggit je...da start jalan2 kat sekitar sini carik market..banyak jugak..seven e pun ade...yg best nyer kat sini pengangkutan utama adala tren & basikal..bayangkan ade seat kecik kat blakang tuk bw anak kecik..cantik2 pulak tu..kot amoi le, mesti takut nak naik...laju2 jugak bawak beskal ni...kat tkc ni ramai org msia yg kursus..banyak co yg base dari jepun anta kat sini..cam jj tu..tapi diaog da ada basic bhs jepun..bila la myipo nk adakan kursus bhs camni?..susah cos diaorg msti malas nk layan kalau kt tanya in bi..

arini aku baru pasan follower aku da bertambah...time kasih le kat follower baru aku ni...nanti aku tengok blog korang yer...ok..nanti sambung lg..harap2 amoi & hero tomei beserta en somi sihat walafiat kat sane...nanti ibu beli meinan ye..ala manje bucuk ibu...muah muah

2 ulasan:

  1. Salam dr kajang buat mem......

    (1)Malam pertama mmg pnuh cabaran....adik dmam mase subuh....dmam lame...
    (2)Bubur,da x jd masalah da,masak sendiri n blend lg.....cuma x pandai nak campur dgn kentang,ikan bilis n carrot....
    (3)Basuh berak n kencing si adik da xde ape masalah lg.....alhamdulillah.....
    (4)Hari ni adik n amoi g school....pon xde masalah....
    Harap2,semua berjalan dgn lancar....buat mem,kuatkan semangat,ini satu peluang utk struggle sorang2 di luar negara......cuma jangan leka shj.....

    BalasPadam
  2. ala cian adik..cian kat abahnye jugak tunggukan adik...alhamdulillah ok..harap2 ok sampai ibu balik ye sayang...kat sini x sorang lah bang, org malaysia ramai kat tempat hostel ni...

    BalasPadam