Khamis, 13 Januari 2011

dari tokyo...lagi

smalam amat penat...cos kami di bawa melawat jpo yg sbelah bangunan training ni...tingkat paling tinggi adalah bilik meeting & bergambo bersama directornya..rugi betul x bawak camera...kat sini bole nampak tokyo tower, rumah pm yg namenya KAN..& bridge..(lupe la pulak)..nak naik tokyo tower kena byr 1kyen...cam maleh je nak g...oo lupe pulak..kaunternya split antara domestic & antarabangsa...mmg xde org...yg nmpak dlm sorng pelanggan @ xde langsung cos online filing..& kaunter khas bg nasihat madrid protocol...nak search?kena bg pasport kok org luar cam aku nak search...& bukan senang nak dapat permission...banyak maklumat paten..setiap minggu petugas search room tu akan dapat cd bagi maklumat permohonan trademark..dia search pun guna coding gak...kok dia suh aku coding, nak gak cuba kan...

planning ujung minggu ni en fairus nk bawak g..emmm da x ingatla..yg penting berjln2...& mkan kat restoren pakistan...smalam lapar betul...balik je bilik masak nasik & sardin..uu sedap nye...agaknya penat berjalan pun iye jugak...

aku x banyak cakap cos english is so asik nk cakap melayu je...penyudahnya lepas satu ayat aku diam...

tadi start split klass ngan burhan...belah petang blajar madrid protocol bg negara jepun...guna translator lg...penin nak dengar translator bercakap...kira separuh paham la kot...kok org tanya,izinkan hamba membaca nota sampai faham ye...

isnin depan ada greeting party ke welcome party dlm pukul 6 ptg..tapi da macam pukul 8 ke 9 malam...tempat training ni angin kuat...mufle khaty ni aku pakai lilit leher ngan muka2 sekali..uii sujuk betul...skang da dapat batuk ngan sakit tekak pulak...harap2 x demam la...

tadi balik skali ngan en fairus...nk tau camne beli tiket buy 10 free 1 tu..jimat 230 yen..then dia ajar jln yg dekat skit...elok gak lalu kat lorong2 ni kurang skit rasa angin...esok aku da x bole niat musafir, terpaksa lari2 jap nak smayag asar...dlm kul 2.30 asarnya..walaupun ada 4 participant bernama muhammad..aku ngan burhan je yg ade kat bilik smayag..yg len ...emmm..

alhamdulillah cos untungnya ada kawan2 seopis...org malaysia pun ramai kat sini...tp just say hai je...makan malam kat sini adalah 900 yen lebih kurang rm 35...? baik aku masak sdiri..bole jimat..bole blanje kat mende len...nasik segera pun ade gak jual..smalam burhan tu beli 3 bekas dlm 530 yen...lebih kurang rm 20++..ok la...panaskan kat mikrowave je...bawak lauk...nak beli mee tanpa pig bole..kos dlm 350 yen..dlm rm 12++ tapiiii...aku still x baper yakin...

smalam cal en somi...dapat la dengar sora moncet2 kesayangan tu...en somi balik lambat cos ade meeting...dengar amoi jerit2..dengar hero tomei berebut phone ngan en somi...moncet sayang tinggal 12 malam aje lagi ye...harap2 kite sume sihat2...en somi, aku da kurus sikit...ha ha ha...betul, suar ni masa pakai aritu da cam ketat tapi arini pakai ngan long jon masih selesa lagi...

kawan2...nanti bagtau kak ani kalau nak kami jemput aku nak bege mc d tau...yg len nnti fikir dulu...

2 ulasan:

  1. mana gambar?? tak syok takde gambarlahhhhhh

    BalasPadam
  2. wayer nak cucuk ni ha x de...cuba bayang kan aje la..he he

    BalasPadam