Khamis, 27 Januari 2011

khas untuk mu , adik

24 jan ari tu aku genap 32 taun...genap jugak 5 tahun arwah inah pergi...dlm fb aku share kan...ade gak kawan arwah yg tanya..soo aku share kan cerita selebihnya kat sini je la..bukan nak menagih simpati cuma ini cacatan utk aku & kawan2 arwah sebelum aku semakin lupa...

arwah mmg slalu demam...aku rasa sebelum sakit teruk, 2x kalau x silap aku dia masuk hospital sebab demam panas sampai dapat epilepsi(sawan)..pertama masa aku tingkatan 1..kali kedua masa aku tgh orientasi di itm mlaka...masa aku balik pas orientasi, balik umah ada abah je...masa tau dia masuk hospital tu & abah citer, aku nangis jugak...x sangka pulak masa tu teruk..alhamdulillah dia ok cam biasa...

kali ketiga epilepsi adalah pencetusnya..masuk hospital satu malam.nampak macam nak ok..dalam pukul 6 ptg, arwah epilepsi dan koma..kami berkampung di hospital seremban depan icu lebih 2 minggu...mak ngan abah x tinggalkan hospital pun masa ni...aku masih kerja kontrak sparuh hari..datang setiap rabu & jumaat tido sampai ahad..masa ni org lain juga ade cerita sedih...icu bukan tempat yg tenang kan...arwah sedar akhirnya...mmg gembira sangat...

then pindah wad biasa...masa terbaring kat icu tu, x prasan kepala ade nanah cos mungkin air baca yasin abah yg di pupuk kat dahi, muka & rambut berkumpul kat blakang kepala...

masa di wad biasa, aku & mak yg jaga..macam biasa setiap rabu pas kije aku g hospital seremban smpai kul 6 aku balik kajang..ari jumaat datang ganti mak smpai ahad...

masa ni ingatan arwah banyak yg hilang...mula2 dia amat lemah...susah nak ingat org & mostly x ingat...banyak tido & epilepsi kerap datang...akibat terbaring lama, dia x boleh berjalan...banyak yg kami cerita balik utk dia ingat balik...keadaan makin ok..alhamdulillah hampir ok...rasanya dekat 2 bulan @ lebih dekat wad ni...bila doktor bagi balik...kami skeluarga amat happy...tapi hanya seketika...

along cuba hospital kampung baru...masa kat sini aku jaga pas kije seminggu ..amat ok...nampak sihat & ceria..bole g toilet sorang2 smbil tolak drip susu bukan air...agaknya ni sebab dia kuat...amat jarang kena epilepsi...pastu masa da kuar & buat rawatan susulan...arwah kena lagi...mak minta hantar hospital krajaan cos kbmc agak mahal...masukla hukm...

masa kat sini, arwah amat teruk keadaannya...waktu ini ramai nurse dari negara luar yg x tau bahasa melayu ni...& ada 1 doktor yg sampai skang aku sumpah..aku mmg marah gile ok! abah x bagi amek air tulang blakang, dr bodoh ni bole marah mak aku pas adik aku baru kena epilepsi...dr pakar pun amat baik tau...

tapi kat sini banyak praktikal & research je...nasib baik arwah ok & dapat kuar lepas 5 minggu kat sini...tolong la ok, wad 3nya campur laki pompuan, toilet pun sama...nurse bg ubat main letak x bagi tau pape...pastu kena marah ngan dr bertugas..padan muka...

kuar hospital & duduk kampung...pastu ade jugak masuk hospital lagi...abah suh anta seremban je...pada aku seremban lebih friendly & doktor pun ok...wad pun x campur...

tiap tahun aku x lupe hadiah birthday...tiap bulan aku amek pesanannya...nak ape nanti aku belikan...adik yg kecik-copit, adela kawan gaduhnya...arwah nenek best friendnya...ok aku stop dulu...air mata x nak benti pulak...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan