Selasa, 8 Februari 2011

ingatan pada diri ku

pagi ni dengar kat radio...hentikan beri alasan...

kita manusia ni ada prasaan ego...utk tutup kesalahan kita..macam2 alasan kita bg..."ini bukan salah kita!"...

tapi cuba kita fikir positif...kalau pun bukan salah kita, tapi kalau kita slalu mengalah, kita x rugi ape...perbalahan x jadi berlarutan..minda tak bercelaru...kerja dalam keadaan tenang...betul x?..

tapi ingat, mengalah bukan bererti kita kalah...sebenarnya kita menang..menang dlm menangani emosi kurang stabil...sabar itu kekuatan kita...tenang itu ganjarannya...maaf, entri ni utk peringatan aku...x tuju sape2 tau...

satu lagi nak share mengenai anak2...anak2 amanah Allah pada kita..kalau anak kuat menjerit maknanya mungkin nak perhatian dari kita...tangani dgn sabar & tenang...jgn balas jerit dgn jerit...(kengkadang aku jerit gak..huhu)

cuba cakap dgn perlahan...lihat matanya dgn kasih sayang...luangkan masa utk bermain & bergurau...luahkan kata2 yg baik2 shj..kata2 ibu kan doa...

amoi skang berperangai begini...kadang2 stress jugak...tapi sayang aku pada amoi lebih skit dr hero tomei...amoi mahu perhatian...mungkin sudah faham erti perhatian...dulu x mo tido sbelah aku sebab space kecik..skang elok pulak tdo dekat2...seronok layan borak...mulutnya?x lame lagi mungkin bole kata "kecoh betul"...hero tomei pun kecoh jugak...elok la adik bradik...


gambar amoi ni tau
sedar x sedar, taun depan amoi nak masuk tadika...cepat rasanya masa berlalu...harap2 sbulan dua ni amoi pakai pampers waktu tdo je...anak ibu, da besarla...ibu sayang baby tau...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan