Rabu, 2 Februari 2011

untuk mu adik

arwah berulang kali kata sempat x aku jumpa bakal anak buah aku?..iaitu anak2 aku...masa ni aku masih belum jumpa mr right...aku akan balas "ape ko cakap ni?"..tapi dlm hati tetap takut..keadaan selepas kluar hospital mmg lain sangat2..kalau sebelum ni dia spt aku sihat & cergas tapi berubah kpd sebaliknya...

start sakit april 2002...beranjak dari tahun ke tahun keadaan tetap x berubah...pertama kali aku jumpa en somi adalah di hospital hukm...siap berselisih lagi buat dek sebab x kenal kan..arwah nak citer ngan along tapi aku x bagi..& dia lupa...ingatannya yg ade cume yg lama2...yg baru2 rasanya xkan ingat...

ingat x arwah pengetua?dia pun ade datang melawat...tapi dia pergi sblm arwah pergi...

org yg paling excited masa kuarga en somi datang merisik adela dia ngan arwah nenek...walaupun aku xde masa tu, aku dapat rasa...di waktu tarikh pertunangan da tetap...arwah pergi jua, sminggu sblm bertunang iaitu pukul 12 malam tarikhnya 24/01/2006 iaitu birthday aku...

ada yg aku sangat sesalkan ketika itu...aku demam & x dapat tunggu dia di wad...seolah tergiang di telinga..."ani! jangan tinggalkan aku...pada masa itu aku pedulikan...aku katakan " kau akan ok!"...

dalam pukul 1 pagi along call sampaikan berita ni...& sampai skang aku amat2 fobia org call waktu2 begini...cukupla rasanya cerita ini...aku rasa masa ni dapat tahan airmata utk menaip kisah ni...setelah 5 tahun berlalu, tapi airmata kadang2 sama spt aku menatap wajahnya utk kali terakhir...

akibat epilepsi yg teruk, urat sarafnya makin teruk...ada jugak yg kata saka...doktor pulak x dapat kesan penyakit sebenar...kesimpulannya, kami x fikir langsung...cuma redha dan berdoa dia di tempatkan org mukmin...

buat kawan2 arwah, aku add korang kat fb sebab x mau korang lupa dekat arwah...bagi dia, persahabatan amat berharga...

1 ulasan:

  1. alfatihah utk arwah..sedih baca cerita nii ...untuk dia dapat kakak sebaik kau

    BalasPadam