Jumaat, 13 Januari 2012

amoi ku..

hai...nama saya nur alisya..umur saya 4 tahun 1 bulan..tapi disebabkan saya lahir akhir tahun 2007, tahun ini ibu dan abah saya telah mendaftarkan saya ke tadika..nama tadika saya adalah Little Tots..gambar di atas adalah gambar saiz pasport yg di ambil oleh abah saya guna hp..gambar pertama x boleh sebab x penuh..kena ambil gambar yg kedua untuk gambar saiz pasport bagi kat cikgu Little Tots...cumel x? he he..

hari2 saya akan tanya baju seragam tu siapa yg punya? adakah saya @ saya juga?..saya tanya ibu berkali2 sampai ibu jadi geram..hari2 sebelum pergi school (nursery) saya akan cakap dekat ibu dan abah "tatak pegi sekolah, adik pegi school, sekolah x boleh"..

hari2 saya akan pakai kasut pink saya..hari2 saya tidur awal sebab mengantuk..hari2 saya bangun awal sebab da cukup tidur..hari2 abah da bole tengok tv dgn senang hati..hari2 adik bosan sebab saya da tidur..hari2 ibu senang hati sebab saya buat adik tidur awal..he he

dialog pagi ni
amoi : ibu! mana tutu?
aku : tutu? tutu tu apa?mainan ke?(dlm hati mainan smalam ke)..ada kat sana
amoi : ibu! mana tutu? x de pun...(sambil carik kat tempat yg aku tunjuk)
aduhai apa pulak ke mendenya tutu ni? pagi ni da le cam lambat sikit..ni nk kuar g kije..klu x dpat carik tutu ni mau melalak x mo g school karang...pastu dia pegang gambar mickey dari buku yg beli aritu..
aku : laa..alisya nak buku ni ke? (sambil tunjuk buku tu)
amoi : ha ah..(sambil amek & simpan dlm beg)

tutu is buku...aduhhh..alhamdulillah jumpa..

1 ulasan: