Jumaat, 13 Januari 2012

sedikit tazkirah

minggu lepas aku ada pegi tazkirah pasal perkahwinan..dlm perkahwinan atau apa2 yg namanya perhubungan sesama manusia ni, pasti kita pernah terasa antara satu sama lain..bila hati terasa atau kita di sakiti sama ada secara fizikal dan of cos mental mesti effect..masa ni "becareful what you wish"

bila kita adalah insan teraniaya..segala doa sama ada baik atau buruk, tiada hijab antara kita dan Allah..masa kita marah ni selalulah berwaspada...jangan berdoa semasa emosi x stabil..mahu kah kita Allah makbulkan doa yg x baik? ini ingatan untuk diri sendiri dan sesiapa yg membaca entry ni..selalunya aku berdoa agar org yg buat aku terasa merasai sama yg aku rasa ketika itu..tapi bila ia jadi kenyataan adakah aku gembira? pastinya tak..

dalam perkahwinan mmg banyak cabarannya..pastinya hati sering terluka dgn kata2 yg kurang enak..sama ada org yg tengah marah atau org terasa hati dgn kata2 pasangan..bawa2 lah bersabar...jangan berkata yg bukan2 dan jangan berdoa tanpa berfikir..

adakah selalu kita dlm situasi begini? insyaallah amat jarang..selalunya kita berada dlm keadaan gembira dan tenang kan..jika di timbang beratnya, pasti keadaan tenang dan gembira lebih berat dari keadaan gundah gulana itu..mahukah kita doa di makbulkan ketika suasana ketika amat bahagia?...

hanya untuk renungan bersama..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan