Khamis, 2 Februari 2012

kenangan-frust

teringat kenangan masa sekolah...masa di tingkatan 4, aku sengaja mengaktifkan diri..melibatkan diri dalam pasukan bola baling dengan harapan nk jadik wakil sekolah dan ahli persatuan seni silat gayung...

tapi percayalah..sekiranya kita x berpolitik skit pasti nama kita ke belakang..

aku mmg betul2 frust bila...nama aku x terpilih langsung utk pasukan wakil sekolah pasukan bola baling...masa tu aku rasa sangat2 tersisih..mmg org lain yg terpilih tu kuat2..tapi masa pemilihan cuma amek org lama & famous aje...org yg macam aku langsung x pandang...trase amat menyesal bila mengenangkan aku x pernah tuang setiap kali latihan...utk apa aku datang?..kebetulan masa perjumpaan wakil tu aku ada tolong cikgu & cikgu tu blanja makan kat kantin..kengkawan yg di pilih tu tegur2 aku tapi aku buat2 sibuk...dlm hati "sudahla..bole blah la..depan2 buat aku macam kesian..blakang2 ko delete nama aku kan.."

tapi aku rasa sedikit terubat bila best friend(masa tu lum betul best friend lagi)..tikah..dia lagi la sedih..tiap tahun ikut latihan tapi x jugak terpilih...tapi dia x sedih cam aku pun..still mencuba setiap tahun untuk jadi wakil sekolah..tapi sampai sudah x dapat...padahal geng tu geng rapat dia jugak...

pengajarannya...kalau kita rasa sedih kerana di tindas..ada org dgn cerita yg sama, lagi teruk di tindas..tapi masih mampu tersenyum...hmmm sabar & redha ubat yg paling mujarab...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan