Jumaat, 15 Jun 2012

kenangan-demam

ari tu sms masuk...bagitau adik aku ni demam teruk x mo g klinik..dari bakal adik ipar..cheewah..pandai pulak ko pilih kakak mana yg nk bgtau ye..part2 paksa adik aku ni xdela susah sangat...tapi sebab xde depan mata pastu sendiri saja kat sana, tu yg buat aku risau...

sebab bakal adik ipar da bgtau jgn kata dia yg report, so ia adelah dirahsiakan walaupun dua kali adik aku ni tanya, mana aku tau...ko paham2 sdiri la dik oii...

ada dua sebab kenapa aku sedih terlebih emo...pertama, dia saja adik aku yg tiggal...sedih sangat...maknanya sayang ku utk adik di dunia ni hanya kpd dia..ok full stop..

yg kedua, masa tahun 2005, aku pernah demam teruk..masa tu keracunan makanan..petang rasa x sedap perut..malam pulak start sakit perut x sedap badan..masa ni nasib baik "teman tapi mesra" aka en somi ada di sisi..(amboi2..sweet sangat la kan)..call dia minta tolong anta klinik di sebabkan da dok umah sewa..malam pulak tu kan...then satu malam x tido..pagi muntah & cirit biritnya..mmg kosong la perut aku..tapi di sebabkan pagi tu ada interview utk jawatan tetap..aku gagahkan jugak..abes je interview, badan rasa start demam..amek mc..then balik umah..

masa ni terasa sedih ya amat..aku seorg..klu dok umah along dulu, ada gak tanya khabar..makan minum terjaga..menangis bila xade sesiapa yg nk jaga aku..masa sakit2 tu sedih pulak bila diri masih sendiri..belum berpunya..macam tu lah rasa org yg belum kahwin kan..xkan nk ngadu kat mak ngan arwah abah kat kg, buat diorg risau je...mmg kije aku tido je dr balik tghari sampai malam...roommate ada balik kejap masa tu..maklumla br lepas nikah, mestila cuti panjang..but yg paling rememberable adalah..en somi "teman tapi mesra" yg betul2 amek berat..slalu tanya da sihat ke? da makan ke? nk makan ape?...ok nnti saya anta..tanya kul 11mlm anta kul 2 pagi...adoiii nk aku gemuk ni..he he..but aku makan jugak la sebab org da susah payah menganta kan..tapi hikmahnya mungkin ini antara kenangan terindah aku dan en somi...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan