Jumaat, 7 September 2012

raya...tahun 2012

bznyer rs..kembali menanggung tugas bererti masa kije sangat pack..blog pun jadik bersawang kejap..bila en somi anta kat tren & aku pulak aktif ke sana sini..pukul 9 tu mata da start berat giler..ngantuk betul..harap2 dpt la aku kurus skit..he he..oklah rasanya nk citer pasal raya di saat di penghujung syawal ..wahh lamernya nk updatekan..entry basi pun basilah..

tahun ni aku jadik chipsmore..kejap sg jerneh..kejap bkt beruang..hari jumaat kat sg jerneh..mlm raya ngan pagi raya pertama kat bkt beruang..tghari raya pertama kat sg jerneh..petang balik bkt beruang..raya kedua petang balik sg jerneh..pastu hari khamis baru balik kajang..fuhh ulang alik je kan..mentang2 x jauh..


ni raya pertama nk balik sg jerneh..ramai kata amoi cumel ngan tudung ombak rindu ehh?..ms beli aku x tak tau pun nama tudung ni..nmpak comel so beli je..

(gambar en somi xde la pulak)

hero yg mencabar ketahanan kesabaran..dia x nak pakai baju melayu ni..ms pg raya, tgh doa selamat tu dia suh bukak baju & sluar..sbb xmo bising2, aku bukak kan aje..baru bole jln..yelah raya pertama pakai pampers je..bila nk balik sg jerneh, paksa pakai balik baju melayu ni..sudahnya x bole berjalan pulak..hadoi, lenguh mendukung budak ni..kebetulan ms smpai umah, umah kunci..join skali beraya ngan diorg kt umah pak sedara sume..belengas mendukung hero

then masa aku tengah lipat baju ni nk masuk dlm beg..dia kata "ibu..xnak pakai baju ni"..tunjuk baju melayu dia..hamboi hero, ko da pandai memilih ye..abes sape nk pakai ni..

raya tahun x semeriah sebelumnya..sebab tempat arwah abah xde pengganti utk pimpin takbir dari rumah ke rumah..ambik balik smpul duit yg aku sediakan utk mlm tu..ingatkan ade org datang..

mlm raya kat bukit beruang? sangat2 meriah dgn mercun..tenggelam suara takbir dr masjid..da jadik macam raya cina? raya cina pun x macam ni..tapi mercun tu sbenar sangat meriah kat umah yg ade polis..kat sg jerneh pun sbb umah yg ade polis jugak yg meriah tu..tiap2 tahun mcm tu..klu da pukul 11 ke 12 mlm tu bukannya nk stop..x peduli, x sensitif kat jiran sekitar..da nasib berjiran kan sedara polis...ehhh mcm entry emo lak..sori..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan