Khamis, 10 Januari 2013

cerita hero, puchumbu dan review tanpa gambar

apsal xleh upload gambar secara normal..kena p tmpat len baru bole upload...en somi da remind arini maybe balik sdiri..hmm..malasnya nk naik teksi..charge rm 14 ..mahal betul..tp dari naik bas..?eh, mcm penah naik bas je bunyik..he he..kira2 12-13 taun yg lepas-kenapa ayat ni bunyik spt aku sudah tue?...okeh kesah sewaktu tiggal along di impian gemilang, bas xde lalu sebijik pun sbb saujana impian adalah taman terakhir...masa tu jln x sambung lg ke jenaris..prima pun x wujud lg...yg ade teksi..kut2 masa aku jln kaki tu ade teksi benti..ade 2 mende je aku fikir...wajah pemandu teksi tu cam bole caya ke tak dan rege yg di charge..kadang2 mahal..ingat aku x biasa ke rege ke depan sekolah saas, ke kajang, ke stesen komuter tu bape..

skang ni?hm berlambak bas tapi..yg penuh ngan pendatang..aku x penah g try naik bas sbb naik komuter (hero kata keretapi yg dia nampak-keretapi ibu...muahha ha, makcik kayo botul la)
malas aku nk sesat bahgat ni...baik naik teksi smpai taska...pastu jln kaki balik umah..hero x akan naik keta selain keta abah dia..klu naik jugak, melalak la sepanjang jalan...tapi x tau skang da bole ke belum..xpelah, diorang pun happy jln kaki ni, layankan aje...


rsnya umur 7 bulan..cumel...geram...cuba tengok prangai skang, klu sebut nama aku suh buat susu, x boleh org len yg buat...lg geram bila da abes minum susu, botol kosong tu nk jugak aku amek dari tangan dan letak kat meja...hamboi tiggi betul cekadak hero sorang ni..x taula nk buli aku ke nk manja2 dgn cara yg len..smalam nk cium2 da x mau dah..ego ke ape..beza ngan amoi..asik mintak suh gomol cam budak kecik...


satu citer
abah : cakap ngan ibu abah suruh potong jambu
amoi : ibu, abah suruh puchumbu...!!!!!

hah..gelak besar aku ngan en somi...tapi skang da ok, bole sebut dgn betul...dan jgn nk ajuk2 puchumbu dgn dia sbb nnti dia marah..anak dara ni da besarkan..da tau rasa malu...

smalam trase nk makan kat luar..en somi bawak kat sbelah malee classic yg telah di banned oleh aku..tah ape la nama kedai open air tu..rasa not bad..masa makan tu rs menimbun pulak..banyak..aku nye nasik goreng paprik ayam kongsi ngan en somi..amoi nye nasik goreng cina telur mata tanpa sayur kongsi dgn hero (x kuasa aku nk asing sayur time perut kelaparan ni)..

tapi amoi x makan nasik tu sangat, nk makan telur je...so bayang kan hero, perut kecik tu makan nasik goreng yg banyak..takut tengoknya...aku suh en somi makan sama nasik goreng tu, kang kok muntah kan leceh...makannya pulak nmpak berselera sangat..nasib baik aku x oder air ais..just air suam..en somi kononnya x nak makan, tpi biasala man of the house kena overtake..bak kata peribahasa ms kat itm...MPAJ utk sape yg tolong abeskan makanan..

review utk kedai ni..ok, not bad, makan ok dan ade pilihan tapi gambar dan menu x update, ade menu utama yg xde..layanan ok, servis cepat & bersih..toilet bersih dan ade surau..aritu makan kat sate di prima, toiletnya kotor, geli pulak rasanya..trus suh amoi tahan kencing, baik membese di toilet umah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan