Khamis, 10 Januari 2013

kaki novel

satu ketika dulu aku ni kaki pembaca novel dan majalah..tp buku ilmiah x termasuk sbg hobi ye..
skang dah lebih setahun aku jadi pembaca novel tegar dlm tren..bole la masuk iklan tvkan sbb baca buku dlm tren..he he



ini gambo antara buku2 yg beli..buku ni biasa nya aku jumpa review yg best kat belog baru rasa nk beli la..tp kadang2 minat kat writer nya..mcm valentine ngan hikayat cph baca review kat belog..klu RAM nye buku aku mmg minat..tp yg suami yg ku benci tu beli sbb ms pilih buku ade la budak ipt kut kat sedap giler..aku pun tergodala...tp pd aku citernya xde kemincak..mendatar je..mula2 sedap la..pastu, alahai penat aku nk tuggu kemincak tp adela di selit antara bab yg terakhir..tp dari segi ayat, budak ni pandai mengarang ayat yg x terlalu formal, x jugak caca marba spt bhs pasar..so itu yg buat aku habeskan jugak...abes baca aku cop nama aku..tp klu ade tangan yg minjam buat rete tu tetap gak x guna aku mengecopnya kan..

ni buku library..sayang sekelip mata---alahai, nyesal pun ade..x best..aku baca langkau2 je..sbulan nak ngabeskan...skang tgh baca kau laksana bulan..not bad walaupun ayat sikit skima tapi sbb aina emir la aku baca..yg len x baca lagi...kalimah jiwa da baca, mira punya..biasa la pinjam kekadang x cakap pun, pinjam pun buat retakan...he he...nntilah aku pulang balik, buat semak je..klu best gile baru aku simpan..eh?

yg ni sbb aleya aneesa...not bad tp ade sikit boring..sbb watak terlalu tumpu ngan hero,heroin je


yg ni pun..kira ok la..ade part yg ok ..cuma klu x silap finishing x bape sangat..sbenarnya aku pun da lupe..lama sangat kan nk masuk kan dlm belog ni...

da lama x baca norhayati ibrahim..buku hati seorg wanita mmg best..acik kut pinjam x pulang...tp novel dia pastu, watak pompuan sangat serupa..so, jadik boring...tp akan beli jugak buku yg terbaru ke nnti...RAM pun ok..thriller tp jgn harap ade cintan jiwang karat marat ni..rasanya Cinta sang Ratu je watak utama bercinta..tp kut ade yg len aku x pasti sbb lepas Tombiruo Terakhir aku da x ikut sangat buku dia..fauziah ashaari pun best..tapi x ikut sangat pun novel dia..ombak rindu yg aku beli 2002 sewaktu dok tanam anggur dulu pun org x pulangkan..nk beli baru rasa x de 'keantikan'..he he x koser aku..baik aku tengok muvi yg dah bape kali tayang kat citra tu...Duri pun pada aku sangat best tapi buat drama x bape best sebab pemilihan pelakon yg x kena...x feel betul..baik aku baca novel..aku beli yg terbaru ku kejar cinta kamu..yg ni bagi aku best..sila baca sdiri sbb aku da lupe nama watak tu..

karya aisya sofea pulak, aku x bape sangat sbb masa baca sehangat asmara ngan adam hawa, rasa nk campak je..sbb penceritaan perasaan dalaman buat aku bosan..tapi bila buat drama best giler pulak..agaknya pembinaan watak sedikit demi sedikit kut..malam ni last episod da..hmm rindu kat adam nnti..eh?marah en somi nnti..ha ha..tapi hero ngan amoi kena cari lagu len la nmpaknya sbb "demi cinta" nk abes...

last mungkin writer siti rosmizah...andai itu takdirnya acik da slamat menghilangkan..apsal la novel best je mesti acik adelah tangan terakhir? musykil betul..pastu aku baca 7 hari mencintaimu ngan takdir itu milik ku...wah bole mendatangkan mood marah ye..tapi malas nk ikut da sbb idea dia pun mcm sama je..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan