Rabu, 23 Januari 2013

kenangan

lama rasanya x jenguk rumah..mmg klu lama x balik, aku akan rasa rindu sangat..dapat tengok aje pun xpe..iyelah membesar selama 18 tahun sblm ke itm..jerit pekik, ketawa, gaduh 3 beradik terakhir..yg kakak, abg sume kan da kije..tiggal la 3 bradik ni bersama arwah abah, mak dan arwah nenek...

rindu dgn kekalutan suasana..skang susah skit nk kumpulkan sume org...

aktiviti wajib ms zaman sekolah sblm arwah inah sakit adelah melepak di pangkin dan tangga arwah nenek..arwah nenek ni pembersih, hari2 bersapu je kawasan tapak jajahannya...jgn cuba nk buat sepah, bebel nnti smiggu baru ilang...pedih tinga ni...masa lepak tu, kadang2 bawak buku lagu..nyanyi2, mcm perasan jadik penyanyi..tp arwah inah x minat sangat nyanyi ni...dia minat main game..melukis skit2...pastu bila ade pelanggan dtg kedai, mula bertolak2..kaula pegi..kaula..kaula, td ake da pegi...last2 aku yg pegi...sbb ati aku ade lembut skit dr dia...then masam muka..gaduh x cakap stengah hari..pastu cakap la balik..mana tahan x cakap..nk borak ngan copit, x best..kecik lg...

bila ade duit skit..jom outing..he he...meronda la...tak ke masjid tanah, tampin...itu ajela pekan yg expert...masjid tanah lg best..mungkin lebih banyak kedai kut...beli la baju ke, sandal ke..asal ada barang..mkn harus kfc...tp kluar secara senyap2, mintak izin ms nk naik bas..ha ha..takut mak yg  garang..nnti klu cakap awal dia x bagi...abah? ok je...

besok genap 7 tahun arwah inah pergi..on my birthday...miss u sooo much inah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan