Jumaat, 4 Januari 2013

ragam 2013

sudah masuk tahun 2013...semenjak umur sudah menjangkau 3 pangkat ni, aku x ingat da brape exactly umur aku nih...ermm macam muda lagi..ha ha mude ko...bak kata en somi, dah tua..tp ku balas..abg lg tue..he he

arini amoi start sekolah...minggu ni miggu motivasi tinggi bagi dia..x sabar nk sekolah balik sbb org len da sekolah..harap2 amoi dpt menambah yakin kan diri utk bergaul mesra ngan kawan2 dan teacher baru..tp stress gak aku as parent bila every year asik la teacher incharge yg aku link tu benti..susah tau nk mintak no phone teacher len..dah le tepon yg di publish di website x bole cal..adeke patut..haish..grrrr...nasib la labu, yuran da byr utk 1 year trus kan...

di sebabkan aku & en somi bukan jenis bila ade masalah tukar tmpat taska/sekolah anak2..leceh & menganggu emosi anak..kita kan klu kije nk tenang, balik umah pun maunya nk tenang tp amat mustahillah klu part tenang di umah tu...but at least, kita x terganggu dgn anak yg emosi x ngam ngan bende baru..kite  ni, mak bapak yg akan terganggu siang malam pulak..itulah, kok ade masalah, aku sabarrrrrr aje..walaupun kadang2 x masuk akal betul..tp sabarrrrrr..dgn grrrrrr skali...asalkan moncet ni xde kecederaan luar dlm cukup...

smalam tengah tengok cite "duri" kat prima, masa anak dia yg isap dadah tu nk tarik mak dia turun tangga..aku cakap ngan hero.."tengok, dia pukul mak dia..nanti Allah marah"

"ha ah"

"ni, tengok ibu..jangan pukul ibu, tendang ibu ( sambil tunjuk diri sendiri)..berdosa, nanti Allah marah"

"ha ah...nanti cikgu marah"...ehh ..penat aku ajar, cikgu dapat nama...itulah anta anak kat taska kan..korang tanya la mana2 anak yg di hantar ke taska, x kira la taska kat mana..lagu apa paling lancar...muara hati aka demi cinta...aku x bole nyanyi, jadik back-up singer je..penyanyi utama da ada kan...

petang aritu pas balik keje, aku dok pikir apa yg sesuai di letak kat depan pintu..tetiba en somi citer kucing telah berak di umah sbelah..spontan aku gelak..wah, kena marah ngan en somi..eh alamak, actually aku bukan gelak spt padan muka..tp aku membayangkan kucing tu pandai pilih tmpat yg paling cantik berseri pulak...tp bila part kucing ni, owner tu patut jgn biar kucing kluar umah, jiran2 ni yg stress..sbb aku kena lg best, berak atas tilam en somi..nasib baiknya adela reason nk buang tilam tu..semak..he he...kang aku buang tanpa sebab, en somi persoal kenapa aku buang barang antik dia..ehh, jgn marah ekkk..

aritu jugak amoi sibuk kata nk mandi laut...smalam dlm citer duri adela tunjuk scene laut...hmm da nmpak jelas laut tu roper ape, trus x mau langsung mandi laut, nk mandi kulam jer...hero je sibuk usik kakak..dia nk mandi laut, kakak tiggal...lg la sora kakak macam nk meraung da bunyik nye...hai, penat nk layan sorang, nk pujuk yg sorang lg..en somi?..pegang psp je...hmmm sabarrrr....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan