Selasa, 7 Mei 2013

tammatkan cerita ini

akhirnya selesai jua pilihan raya...dah hampir staun asik dengar citer ni aje...tapi walaupun da selesai tapi citer tetap x sudah...aduhaiii...fenin pale mak buyung ni...seriously, aku bukan org yg sesuai utk politik...sebabnya aku x suka berfikir masalah donia yg ini..he he...

bernasib baik betul bila en somi bukan suka sangat citer pasal politik...kawan2 pun sama...adik beradik pun same...stakat sikit2 tu biasa la...tapi pun kami x memihak pada sesiapa...kami cuma sokong melayu & islam...x perlu sokong hanya satu parti melayu saje...itu yg jadik fanatik..cakap pung pang sana sini tapi you're still the same...tiap kali dengar citer2 penyokong fanatik ni, aku msti lari...baik aku layan moncet tengok kartun, lg senang ati...

teringat kat arwah abah...perkara biasa bg org lama utk citer politik ...asalkan bercerita, dgn sape pun bole...mula2 nk biasakan dengar citer arwah abah ni, mmg seksa la sbenarnya..umur aku pun masih muda remaja..klu citer gossip mmg konsentrate...klu citer agama, dengar jugakla...tp citer politik...hmm ..abah cite la, aku akan senyum sepanjang masa tapi mata tengok tb...he he...maknanya x lalu masuk dlm otak pun...macam angin sepoi2 je lalu sebelah telinga ni...

port arwah biasala, kedai kupi le kan...klu citer tgh hangat, lg lame la lepak ngan geng seangkatan...baik gak dia lepak kat sana...xdela dok umah bebel ngan aku "asik tengok tb yo kojo eee"..hee biasa la, ape yg best lagi nk buat...arwah abah akan baca surat khabar org punya kat kedai kupi tu...then baru bole start perbincangan...penat aku tuggu kat umah, kut2 beli surat khabar..hmm manjang kan x ado yo...

dlm fb pun, asikla politik gak...baik korang update korangnya anak ke, masak ape arini...best gak aku nk tengok...ni, asikla mensyaring citer politik yg x sudah...pastu blum kire tiupan khabar angin pasal rusuhan lg...please la jgn terlalu panik & pastu mempanik kan org len..."ko kena tuang minyak mlm ni jugak...nnti minyak naik"...eh...hmmm...tangki minyak klu isi penuh bole jimat smpai sbulan ke?...silap2 2 hari pastu ko kena tuang balik kan...hrga pasti akan naik..tp jgn cetuskan rasa panik smpai bekalan abes...itu yg menyebabkan hrga makin naik berganda2 nnti...baik korang praktik kan ilmu ekonomi ms sekolah dulu...

cukup2 lah entry pasal jari....da ngundi dah la...hmmmmm..agaknya next election, ape spr akan perkenalkan pulak?dahla...mari kite tammatkan cerita ini...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan