Isnin, 8 Julai 2013

mistik

balik kampung ari sabtu ptg..smapai dlm 8.30 mlm...entah kenapa ada rs x sedap sikit...lgpun semenjak ada anak ni, jarang balik malam...tp sbb xmo rushing sangat..tu yg terlajak smpai malam...umah kampung sbb selalu tiggal, ade rs seram skit..mana taknya, depan umah ni kubur lama..tempat pun semak jugak..umah sebelah2 pun umah tiggal...

ms tgh rengok tv, hero tunjuk kat dinding..."eh hantu!!"...2 kali pulak tu...aku tau yg bebudak ni biasanya x tipu..lgpun kat dinding tu xde ape perabot pun...en somi da marah2...aku pun bukak topik len..biar hero citer bende len pulak...keseraman tu trase jugak sepanjang malam...

rupernya, masa en somi tgh adjust keta, dia kata ada nampak something...aku pun ade tegur, pagar arwah nenek ngan jiran sbelah da runtuh...entahlah, mungkin mende tu dok sbelah2 yg x kena cahaya lampu keta...sebelum ni pun, dlm taun ni jugak la..aku da tertido dpn tv, en somi tgh tengok tv...tetiba ade sora kasar macam lelaki...bukan bercakap, tp x tau nk describe camne...aku yg tido ni bole terjaga dan terbangun..part yg best, en somi bole tegur pulak...hish...trus aku kata xde papela...jom masuk bilik..

aku bukan jenis terlalu percaya & perasan mende2 camni...sebabnya kite sepatutnya jgn takut..tp manusia ni asik di momok kan dgn antu..jadik la ramai penakut..rumah tu pun tiggal lama sangat...balik pun skejap2..mana la bende x singgah...itupun mak slalu mengaji..klu x mengaji x tau la camne...pasni x bole la nak balik malam2..takut pulak trauma kat budak2...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan