Rabu, 17 Julai 2013

usaha keras untuk amoi

hari tu ade parent teacher meeting ...

hmmm sedih sangat hati ni bila amoi dpt no yg paling banyak...alahai anak ibu ni...

sblm peksa tu, amoi dpt teacher baru...bukan main lagi amoi cerita..teacher ni baik..dia pun da banyak kali sms aku utk bgtau kelas extra utk amoi ni & macam2 lagi la...nampak jugakla kesungguhan dia nk ajar budak2 kelasnya...

kami, as parent mungkin terlalai nk bg tambahan ilmu pada amoi...banyak kali terdetik dlm hati ni, kenapa teacher amoi x bg homework...padahal tahun sebelum ni banyak jugak homeworknya...pastu amoi asik citer yg ramai teacher ajar dia..tp x tertanya pulak aku...

dekat umah, amoi x banyak belajar...nak ajak blajar amat liat...last2 aku pun malas..en somi pun same la jugak...

masa jumpa teacher tu, baru la kami tau...yg kelas amoi ni ade problem...teachernya ade masalah skit...bila dia take over, latihan banyak x buat...mmg sangat tertiggal...aku x salahkan teacher tu..tapi aku ralat sangat dgn sekolah tu...every month kami bayar..dah la naik fee tahun ni...tp kenapa amek masa yg lame utk carik replacement?..dulu antara reason kenaikan adalah utk pemberian gaji yg berpatutan pada teacher..xde pemberitahuan langsung pd kami as parent...feel so sad...

lama jugak la aku berfikir...camna nak buat dgn amoi ni..teachernya kata amoi susah nk bg tumpuan...ya! itu masalahnya...pas raya nnti akan start tuition ngan teacher+clinic class every friday night...tp solution skang, aku & en somi bergilir2 jadik cikgu amoi ni...dgn aku, badan tu macam xde tulang..tergeliat sana sini..kejap2 haus..kejap2 nk kencing la...dgn en somi pulak, air mata meleleh2..badan tegak je...yela, asal x bole jawab je, kena marah...aku rasa umah sebelah2 ni da biasa dengar sora en somi ni...

so far, alhamdulillah...mula2 cam xde harapan..tp sebenarnya dia boleh...smalam ajar bm, lancar jugak la membaca...teachernya pun pelik...nape markah bm paling sikit, sains paling tiggi..bi, mate, agama-average...entahla, mungkin sains lebih interesting kut...

utk hero nanti, x taula nk anta sini lagi ke tak...yg penting sebenarnya bukan sekolahnya..tapi guru yg bertanggungjawab & berdedikasi utk train anak murid...alhamdulillah, banyak jugak aktiviti luar yg teacher ni buat..sblm ni, amoi x de citer aktiviti luar kelas...agaknya xde kut...

p/s ini adalah luahan dari pandangan aku sahaja....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan