Selasa, 6 Ogos 2013

menjelang hari raya

haiii...x sabarnya nk balik kg esok...taska nk cuti raya + cuti sekolah..terpaksala amek coti lambat skit, pastu sambung coti sekolah minggu depan...

kali ni puasa rasa sangat x larat...da nk last2 ni makin rasa x larat...sabar lah, tiggal besok je...en somi pandang muka pagi2 sblm smayag subuh...kenape?....."x larat la..." buat muka kesian..." sabarla, ade sbulan je lagi"...hu hu...yelah  minggu ni da 34 weeks...harap2 37 nnti bersalin...mcm bole tau je bunyi nye...

kali ni aku x pose 2 hari..masa amoi pun 2 hari...hero pulak, last day pose x sahur, ponteng sehari..ok la...xde la berderet nk ganti pose kan...persiapan raya?hmmm biasa sangat...bebudak je yg meriah..aku ngan en somi pakai aje apa yg ade..malas nk carik bila perut sudah memboyot ni...lagipun lebih fikirkan baby kecik ni..nnti da lahir,bila pulak nk soping barang dia kan...

nnti nk beli set bersalin amway ajela..dpt point..lgpun da pernah guna...lagi nak tambah koleksi botol susu & plastik susu tu..apelagi ye...nk tambah baju kut...haiii harapnya jgnla aku lupe nk booking tukang urut...klu kt kg senang...sbenarnya senang sebab ade arwah abah...tukang urut, dia yg carik...nk akikah, kambing dia yg carik & pilih & sembelih/lapah...kami ni sume bagi duit je..nk kenduri..bagi duit, nnti dia belikan barang sikit2...

nk raye ni lgi trase...suara takbir abah hanya ada dlm kenangan...klu x, 2 ke 3 hari sebelum raya arwah abah da praktis takbir & khutbah raya...buluh lemang & kayu api da tersedia...pulut utk tapai da beli..ramainya org datang umah utk bayar zakat fitrah...tp rs nya ms raya terakhir tu arwah abah da x jadil amil..biarla imam muda yg buat..

kebelakangan ni..badan aku makin x kuat..cepat penat...agaknya kurang zat/vitamin kut...nk kata x makan, bb membesar mcm biasa..smalam pas mesen kacang bersama hero yg suka nk onn off butang tu..basuh pinggan..hadoiii sakitnya pinggang..da last2 tu aku siap membongkok-bongkok badan..en somi suh duduk je..mmg sakit..smpaikan stakat duduk, x ilang..nk baring pun kena atas tilam je..tp sbenarnya x nyenyak mana pun...kena pusing2 badan sbb salur darah terhimpit...hadoiii perut tgh mengeras..fuh fuh fuh...sakit pinggang skit...adekah tanda nk bersalin awal?? harap2 bersalin ms aku da ready..kali ni mmg slalu sangat mengeras...rasanya dulu, da nk 39 minggu baru kerap mengeras...bukan ape, baju bb kecik x basuh lagi...botol x basuh..senang kata, xde preparation lg..beli & simpan...ohh nnti nk beli tempat baju dia...x tau nk beli yg camne...nnti msti ade tukang kemasnya..

malm ni nak buat kek...2 bijik pulak tu...harap2 menjadik le...& harapan besarku, aku larat...baju x kemas lgi ni...nk berdoa lagi ni, harap en somi tolong kemaskan...tapi taun ni, en somi standby...sian aku...hu hu...klu x pegnen aku x la rasa berat..tapi klu en somi xde mmg nk patah 2 kaki ni rasanya...en somi pun da bg warning..jgn bagi main kat jalan besar...harap2 moncet ni dengar cakapla nnti...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan