Selasa, 27 Ogos 2013

raya tahun 2013-kampung den

hari ni da 20 syawal, tp baru nk mengupload & bercerita pasal raya...biasala, ikut mood

kek yg aku beria2 nk buat tu mmg menguji kesabaran...akibat menderhaka kat resepi tu, skali bekas kena bakar dekat 3 jam...adusss, penat nya tunggu..dia kata letak susu segar 1/2 cawan...bila tengok likat je aku pi tambah dekat 3 cawan...nasib la..smpai kul 3 pg baru dapat 2 bekas..xdela besar sangat...ingat nk sambung ms pas sahur..tp apakan daya, sahur terlepas lg buat kali ke- 3...tp dpt jugak membako nya..

malas nk amek gambo cos sakit ati...ms first bako tu, bila nampak x jadik..spt lapisan atas je yg bau hangit, bawahnya cair spt x masak langsung...fikir sat, aku kacau balik dgn rs sakit ati...pastu masuk balik ikut masa ngan suhu yg aku suka...ehh masak pulak ye..

siap masuk dlm kotak..cadang nk bg sil..tp, mulut2 kat umah kg tu da banyak..tau2 diorg da potong kek ke-3...sedapppp katenya...kombang kuncup ati den...nnti den buek lg yo..he he..xde sempat nk idang utk raya pun...

ok..cite len lak..tahun ni adelah tahun pertama en somi standby kije..kesian betul..mlm raya kije hingga ke pagi...pagi raya tu smpai kg, trus tido jap...taun ni gak dia x gi smayang raya..alhamdulillah, aku x trase sangat..sbb moncet da pndai main sdiri & tau tdk ke jln besar..aku join kelab mak org & ketua anak dara aka mira...sembang aje..seronok sangat bila berkumpul semua org ni..kadang2 trase jugak kurangnya..mlm raya xde suara takbir arwah abah..pagi raya xde dengar sora abah mntak butang baju..ganti pulak ngan en somi yg mintak butang baju..

seingat aku 2 mlm aku tido ngan moncet tanpa en somi...



ini gelagat hero..org pakai baju mlayu, dia x mau..aku pun malas nk stress..pas en somi bangun & siap2, dia yg pakaikn baju ngan sampin hero ni...anak abah sungguh


ensemmm?


meriah dgn anak buah yg da besar2...yg kepala berbalut tu sbb eksiden..nasib baik xde pape..itula, x bgtau lg parent



tengah tunggu turn nk salam nk duit raya...amoi la rugi, tah buat prangai x mo salam pulak


ni yg malas nk pegang phone depan hero ni..macm  henpon ni dia punye..


hmm ini kije si hero le...amek gamba kaki abah pulah..


bermuka serius..


aksi si amoi yg manja


peluk bb kecik pulak..

haishh lupe betul nk bergamba ngan en somi...bape taun xde gamba raya sesama ni...

pastu beraya la kami ke rumah pak mak sedara..tengahari buta mkn dorian..kepanasan aku di buatnya..

hasil pemakanan semasa raya..berat naik 2.6 kg..bb kecik naik 700gram utk tempoh seminggu lebih..fuhhh

Tiada ulasan:

Catat Ulasan