Isnin, 2 September 2013

rezeki...permata hati

this week dah nk 38 weeks...minggu lepas bukan main lg mengeras..tp 2,3 hari ni senyap pulak dia dlm perut ni...x nak kluar lg la tu...

ms check-up minggu lepas, first patient dr jamil kena d&c...sedih pulak rsnya...check trus daftar masuk wad utk d&c..Allah bagi rezeki kat tempat lain..insyaallah..

cerita pasal rezeki ni...tiap org berbeza rezeki yg di kurniakan..tp bila timbang tara..kita semuanya sama...bergantung pd org tu sama ada nk bersyukur & menikmati rezeki tu...jgnla klu kite x dpt sptmana org lain...kite asik salahkan takdir & org sekeliling kita..sabar & redha itulah jawapannya..Allah turunkan hujan tp endingnya ada pelangi...Allah x bg bonus tp dlm masa yg sama tubuh badan kite, ahli kluarga kita sihat...x guna duit banyak tp sakit...kan kan..

cuti ni penat sangat rsnya..apatak nya, berkemas x abes2..ari sabtu kemas bahagian atas..ari ahad kemas bhgn bawah...nasib moncet request nk mandi tulam kecik tu..xdela mulut ni bebel sangat...sbnrnya nak excercise bg cepat bersalin..tp lum ade tanda lg nampak gayanya...dr jamil da pesan klu sakit @ ada tanda cepat2 dtg..klu ikut rekod deliver sblm ni, 38 weeks da bersalin..eh, yeke?..rs cam biasa aku cepat 4 hari before tarikh due tu...entahla..yg kali ni rs lebih tenang...asal sakit mengeras je aku aware & relax...klu x teratur, itu bukan sakit nk deliver..malu la klu kelam kabut cam hero dulu..biarla di seluk sewaktu betul2 da terbuka...

mengandung, bersalin bukan sesuatu yg mudah...membesarkan anak adalah sesuatu yg paling mencabar...dlm pd kite membesarkan anak2, jgnla kite kata yg bukan2...anak2 ni kan rezeki kite, kebahagian kita...pedih hati seorg ibu bila perkataan x spatutnya di kata pd anak2..ingatla, kata2 ibu bapa tu 1 doa...sekarang mmg dia x faham..tp satu masa nnti bila da faham, anak pasti rasa tergores hatinya...aku pernah merasanya...itula kadang2 trase ada halangan antara aku & org tua...kesan paku tu masih ade di hati ku...& aku x mahu anak2 aku rs yg sama mcm aku...biarla marah macam mana pun..tp jgn sebut bukan2...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan