Jumaat, 7 Februari 2014

cerita bersalin anak bongsu..kut..hi hi

da start kije...makin bersawang pulak belogg ni...aktiviti seharian yg padat..bangun pagi, sediakan ebm harriz utk ke taska, sediakan peralatan mengepam susu utk ke opis....sediakan barang2 bb harriz & abang en hero..sediakan bekal, buku sekolah, baju si amoi..duit kena simpan siap2 nnti tertiggal..aku ni jugak yg kena di salahkan amoi ni klu x bawak duit..hmm anak2 sekarang ni..
 
dari dulu nk refresh rentetetan pengalaman bersalin yg paling mencabar ni...due 20/09/2013..tp contraction yg x bape kuat & mostly maintain x sakit spt masa si abang aka hero tomei..start hari khamis tu mmg aku malas nk dtg opis..tp sebabkan da amek mc sblm tu, kuatkan jugak hati ni..bole la settlekan mana yg patut..bg wasiat kije pun ia jugak..pastu amek cuti 4 hari..dgn harapan bersalin sblm cuti yg di apply habes..
 
 
 
hidangan selepas penat berkemas...wahh manis2 belake ye..harus bb besar dgn jayanya di dlm perut..
alasannya nnti dlm pantang x dpt mkn..hmm ikutkan kata hati sangat..

 
hari terakhir kat opis before deliver...
 
hari sabtu start sakit..tp itulah sakitnya x spt ms si hero...sakit yg kali ni bole di tahan..

 
nasi goreng masa kat labour room..x bape lalu nk mkn..mkn separuh..minum air..trus rs nk membuang...tp nurse x bg sbb bukaan tetiba jadik 8cm..tp dugaan utk aku..kedudukan bb yg tinggi & aku pulak makin lemah..proses vakum yg mengambil masa..sebenarnya yg paling sakit adalah ms nurse tolak perut aku..kiri kanan..sakit toksah nk kata..bukan sakit kat bawah tapi sakit yg x tau nk describe...aku pun mmg abes tenaga nk meneran..smpaikan bila aku tutup mata aku bole terbayang kan arwah abah dgn arwah nenek..cuma arwah inah yg xde...then aku bukak mata...ms bb kluar pun aku da x daya nk teran...keluarnya bb, dia nmpak bru & senyap...trus dr suh bg oksigen...agak lame jugak nk dengar tangisan tu...en somi yg g tengok bb..bila bb da nanges, en somi azankan tanpa peluk sbb still guna oksigen..
 
Alhamdulillah ada patient discharge mlm tu..bole rehat kat bilik..tapi sepanjang mlm x bole tido..x tau la samada kesan ubat ke apa..satu badan rs macam kembang terik & kebas..nk gerak pun sakit sangat..apatah lg nk turun naik katil..nk pakai stoking pun minta tolong org pakaikan...

 
bb harriz yg semangat..3.9...rsnya mmg pecah rekod cucu hj bujai ni..yg ni le paling berat stakat ni..menurunkan dari en somi le ni..

 

 
 
hmm nk nenen da..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan