Isnin, 11 Ogos 2014

sentapppp

terasa nk meluahkan hati pulak arini..smalam g open house kawan en somi kat rawang...serba serbi ok je..cuma satu je la...jiran yg datang..

ms aku nk amek mknn aku biarkan en tembam merangkak kat lantai..dia pegi dekat somi jiran kawan en somi tu..then dia pun angkat..x tau anak sape..en somi menyapa "haa harriz duk dgn sape tu  ?"...aku pndang & jamah skit kue yg aku amek...then aku tetangkap perkataan bini die "mentedaghah"...aku pndang anak ngan laki dia xde pulak g amek mknan..zuppp..trase spt dia mengata aku & en somi..dan slowly aku acah en tembam & amek dia balik..

en tembam bukan buat ragam pun masa tu..stakat pegang x smpai 5 minit..dah tu bukan laki die masam muka..weiii hangat ni ati aku ni...muka cantik, baju cantik..tapi mulut nauzubillah...Alhamdulillah bukan jiran aku...syukur..

aku org Melaka..mmg org Melaka dah di cop dgn kata2 gurauan yg kasar..perkataan "mentedaghah" tu hanya arwah nenek & mak aje yg cakap..kakak aku & keturunan yg terkini da x keluar perkataan tu..kami sume tau hormat org tau..hish marah rasanya..sebab bukan makan beria2..just mkn mi sup & kue raya da di cop begitu...& rasanya pompuan tu x mkn pun, borak pun tah x nmpak pulak...masa dtg x salam..x kisahla..masa balik mcm teragak2 nk salam..padahal ko lalu dekat dgn aku...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan