Jumaat, 8 Ogos 2014

strategi ramadhan 2014

hari ini ramadhan yg ke 12..hari pertama ramadhan rasanya pahala tersangat kurang...sudahla mata asik terlelap...menjaga si amoi & hero memerlukan kesabaran maksimum...macam2 mende yg diaorg buat...yang paling brilliant ialah nak mandi dlm washing mashine yg di on kan...adusss..kene jugak la lepuk...nasib baik aku g check..nasib baik air baru masuk sikit...ini sume mesti idea si hero...

semenjak dapat en tembam, badan aku selalu kepenatan..mungkin kurang rehat..banyak jugak supplement yg aku mkn..tp dia cuma tambahkan sikit rs kuat je...bila masuk ramadhan..aku perlu extra kuat..kene bangun awal...asal nk kluar rumah aku stress...mcm2 nk kene buat..moncet pulak nk kene layan especially si hero...asal marah skit nk kene pujuk & mesti peluk..melayan itu ini..hasilnya bulan ni aku da 3x merah...ini yg buat aku paling stress...baru awal bulan...yg the rest lg..?..sakit kepala ku...

sudah smpai masa fikir strategi...masa pg ni x bole lalai...slalunya aku rs klu bangun awal ms tu awal lg...wake-up ani!!!...pagi x bole bersiap smbil lewa...malam xpela...

jadual start bangun pagi
sedia sahur
masak bubur en tembam
buat susu en tembam
basuh pinggan klu sempat
ikat smpah..mulut x henti pesan ngan en somi..jgn lupe buang smpah
***tips nk jadi org Berjaya-buang smpah setiap malam..
      tapi aku ni buang smpah pagi pulak...hmmm

sedia mkn amoi sebab dia x pose...pose stengah hari je
sedia baju sek..semua msti da siap iron sminggu
-stoking, spende, anak tudung...
-sedia buku ikut jadual
baju hero ngan en tembam msti siap sblm tido
bubur masak baru bole mandi-dgn rushing jugak
smayang subuh
blend bubur en tembam
pakai tudung
kejut amoi & hero
mandikan amoi
pujuk hero mandi
tukar drypers en tembam
dan ready to naik keta


en somi punya jadual
makan sahur
tengok bola sape menang
mandi
smayang
tolong kejut amoi
bersiap
bawa turun en tembam
buang smpah
start enjen
susun beg-beg
tutup suiz & kunci rumah


haaa...sape lg banyak kije ni..?hi hi...
Alhamdulillah sempat smpai opis...hopefully xde lmbat lg...

kurang stress sebab sume da settle bila tiba masa nk melayan moncet bertiga ni...
sebenarnya kekuatan ini bukan hanya bergantung pada suplemen..ia bergantung kpd yg maha esa...minta lah pada Dia...basahkan lidah dgn berzikir...

Alhamdulillah..rasanya ini ramadhan yang paling indah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan